רכבת סורית מסיימת נסיעה ראשונה מזה 9 שנים מנמל טרטוס לדמשק. משמעות

רכבת סורית הנושאת גרעינים מסיימת נסיעה ראשונה מזה 9 שנים מטרטוס לדמשק

ביירות, לבנון  – לראשונה מזה תשע שנים, רכבת סורית שהובילה דגנים השלימה את המסע מנמל טרטוס  שבצפון מערב סוריה לדמשק הנמצאת במרכז המדינה.

על פי אתר החדשות  אל-איחבריה – Al-Ikhbariya, הרכבת העבירה את הגרעינים מנמל טרטוס לאל-סבינה – Al-Sabinah  שבמרחב דמשק.

הובלה מוצלחת זו ,באמצעות רכבת ,היא צעד חשוב עבור ממשלת סוריה, שכן היא איפשרה להעביר כמות גדולה של תבואה בפרק זמן קצר מהרגיל.

תמונה

יש לציין כי מדובר בהישג רוסי משמעותי שנועדה לגמד את הפעילות האיראנית האינטנסיבית ברחבי סוריה במגמה להשתלט על כמה שיותר פרוייקטים כלכליים תוך ניסיון לדחוק את רגלי הרוסים משטח סוריה.

ככל הנראה, גרעיני התבואה הגיעו מרוסיה, באמצעות אנייה רוסית , לנמל הרוסי בסוריה-טרטוס ,והובל ברכבת שנעה על פסים שהונחו מחדש במאמץ רוסי, צעידים גם על כוונה רוסית להשתלט על כמה שיותר פרוייקטים כלכליים בסוריה אחרי השקעות נדרשות בתשתיות מתאימות.

הרוסים גם דאגו לאבטח קו הובלה זה בתשומת לב מיוחדת מפני חבלות ,שהמורדים במחוז אידליב, הנמצאים תחת חסות טורקית , היו שמחים לחבל .

קו רכבת זה גם יאפשר לשנע חומרי בנין שיהיו מיועדים לשיקום סוריה באמצעות חברות בניה רוסיות שזה עתה נסללה הדרך  להעדפתם בגלל הלוגיסטיקה המשופרת שהם יכולים להציע מול מתחריהם האיראנים או כל מדינה אחרת שתנסה לאתגר אותם.

הפרשן הצבאי של האתר – גיא א. מציין כי תחנת א-סבינה, שהיא תחנת המשא הגדולה מדרום לדמשק ,שימשה שנים כתחנת ההובלה הצבאית העיקרית של צבא סוריה.
היא ממוקמת בסמוך לכיסווה -קבר א-סט זינב – וג׳בל מנע, מרחב פעילות מוכר של האיראנים ובהתאם גם יעד לתקיפות ישראל שתידרש עכשיו למשנה זהירות.

כתיבת תגובה