מבזקי חדשות ליום 8-8-2020. מתעדכן

*- היום, 7/8/20, בשעה 08:35 הופעלה התרעה ביישובים: סאסא, דוב"ב, צוריאל, צבעון, פסוטה, חורפיש, פקיעין, מתת, נטועה, אלקוש, אבירים.
לאחר בדיקה, אנו מבקשים להבהיר כי לא בוצע ירי לעבר מדינת ישראל. ההתרעה הופעלה עקב חשד שווא למטוס ללא טייס (מל"ט) שחדר לשטח האווירי של ישראל.

*- במהלך הלילה, איתרו לוחמי צה"ל רחפן שחדר לשטח מדינת ישראל באזור החרמון במרחב הגבול עם לבנון. הרחפן היה במעקב הכוחות והופל על ידי כוח צה״ל. במקום נערכות סריקות.

*- לבנון- בילאל עלי, שומר ראשו של אוסאמה חמדאן, נציג תנועת החמאס בלבנון, נפצע קל עקב מטען נפץ אשר הוטמן במשענת הראש של הרכב בו נסע.

*- צפון אלג'יריה, 38 ק"מ מהעיר קונסטנטין, בשעות המוקדמות של יום שישי בבוקר היתה רעידת אדמה שנמדדה 4.9 בסולם ריכטר. על פי המרכז הסיסמולוגי, הרעידה התרחשה 38 ק"מ צפונית-מערבית לעיר קונסטנטין האלג'ירית, באזור בו חיים כ -3.8 מיליון איש.

*- # סוריה – שר התחבורה עלי חמוד: מחר, שבת, נסיעה ראשונה לרכבת לדמשק, אחרי הפסקה של תשע שנים. הרכבת תגיע מנמל טרטוס עם מטען של חיטה.

*- בצה"ל הוחלט על עיבוי סוללות הגנה אווירית בצפון הארץ.

*- כתב ערוץ אל-חורה בירושלים: סוללות כיפת ברזל בדרך לחיפה.

*- עוצמת הפיצוץ שהתרחשה בנמל ביירות שוות ערך לעוצמת 20 פצצות 43-GBU(אם כל הפצצות, בעברית מואב).

*- ‏לבנון: צוות של רשת ‎@LBCI_NEWS הלבנונית נעצר היום על ידי הצבא בנמל ביירות, יומיים בלבד לאחר שבאותו המקום נעצר צוות של רשת ‎@MTVLebanonNews המקומית .

*- נשיא לבנון, מישל עון, אינו שולל את ההשערה של התערבות חיצונית ב-Beirut Explosion.

*- לקראת נאומו הצפוי של נסראללה היום ב 17:30, יוצאת העיתונאית הלבנונית המהפנטת, דימא צאדק בסרטון בן עשר דקות בו היא מטיחה בנסראללה דברים קשים לקראת נאומו. אלה עיקרי דבריה :
"לשם מה אתה רוצה לנאום לנו? מה יש לך כבר להגיד?
ישראל, האויב שלנו, לא עשתה לנו את מה שאתה עשית לנו.
ישראל, האויבת, לא הטילה פצצה גרעינית על אף אחת ממדינות ערב.
אתה הרסת אותנו.
הרי מנגנון הביטחון של חזבאללה הוא זה ששולט בנמל ביירות. אין חולק על כך.
אז אם ידעתם על האמוניום ניטרט ולא עשיתם כלום אז אתם אשמים ואם לא ידעתם אז אתם לא מבצעים את התפקיד שלכם, כאלה שמחזיקים בנמל. כל דבר שתגיד היום לא רלוונטי. לבד מדבר אחד: אנחנו אחראים לאירוע ואנחנו פושעים.

ישראל לא עשתה לנו את מה שאתה עשית לנו! לא ב 1982 ולא ב 2006. "

*- עלי שועייב כתב הערוץ אל-מנאר : בפרומו מאיים לנאום נסראללה הערב ב 17:30-
"בהצהרה הכי חזקה שלו(של נסראללה), היום תשמעו את כבודו היטב ותרשמו כל מילה, אפילו תרשמו כל נקודה ,וכל פסיק, אולי היום יהיה סוף הדיבורים".

*- יחזקאלי: "החומר שהתפוצץ בביירות היה אמור לשמש נגדנו ב'מלחמת לבנון השלישית'".

*- lbc: היו חזיזים בהאנגר בו אוחסנו שקי אמוניום חנקתי בנמל.

*- בלב ביירות , בירת לבנון הוצב היום חבל תלייה למי שיימצא אשם בפיצוץ שזיעזע את לבנון , לפי הציבור הזועם בלבנון נסראללה הוא זה שאמור להיתלות עליו.

*- הרמטכ"ל במסר לציר הרשע: "היעד המרכזי שלנו במב"מ זה מניעת ההתבססות של הציר הרדיקלי בגזרה הצפונית, בדגש על סוריה, לא רק."

בין דבריו, עוד משפט שחשוב לציין: "המטרה… מניעת היכולת של האוייבים שלנו, בכל הגזרות, בדגש על הזירה הצפונית, שיהיה להם רקטות וטילים מדויקים." (קרדיט : האיש החושב)

כתיבת תגובה