אמוניום חנקתי בשרות החיזבאללה- היסטוריה קצרה

צילומי הווידיאו שעלו ברשתות החברתיות  ,אחרי הפיצוץ הגדול בנמל ביירות , הראו כדור אש גדול מאוד, שפרץ בחדות מעל ממגורות האחסון הגדולות של התבואה, אחר כך ענן שעלה לשמיים ואחריו גל גדול יותר שחצה את העיר כולה.

ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, התחייב כי אסון זה לא יעבור ללא דין וחשבון, והוסיף כי העובדות ביחס ל"מחסן המסוכן " הזה ייחשפו.

ראוי לציין כי עובדות קודמות שפורסמו, שקושרות את אנשי חיזבאללה בהחזקת חומרים אלה, וכללו את מעצרם באזורים שונים ברחבי העולם.

انفجاران في مرفأ بيروت يوقعان عشرات القتلى وآلاف الجرحى ويخلف أضرارا مادية جسيمة

על פי העיתון "Times of Israel", במאי, המוסד הישראלי העביר לרשויות הגרמניות מידע, שמאות קילוגרמים של אמוניום חנקתי אוחסנו על ידי גורמים שקשורים לחיזבאללה, במחסן בדרום גרמניה, מה שהביא לכך שכוחות הביטחון הגרמנים הסתערו ותפסו את החומרים.

כוחות הביטחון הבריטיים פשטו גם הם על ארבעה אתרים, הקשורים לחיזבאללה, וגילו במקום אנשי חיזבאללה האוגרים טונות של אמוניום חנקתי, בתוך מפעל בפאתי עיר הבירה לונדון, כך דווח בעיתון "טלגרף" ביוני 2019.

על פי העיתון, קיצונים הקשורים לחיזבאללה ,באותה עת, אגרו שלוש טונות אמוניום חנקני בתוך שקיות, והדבר נחשף על ידי הרשויות בסתיו 2015.

באוגוסט 2015 תפסו הרשויות בכוויית, שלושה אנשים הקשורים לחיזבאללה, שאגרו 42,000 פאונד של אמוניום חנקני, יותר מ -300 פאונד חומר נפץ, ו-68 כלי נשק ו-204 פצצות, כתשתית לבצע פיגועים תוך שימוש בחומרים אלה.

במאי 2015 תפסו שירותי הביטחון בקפריסין, כמות של 420 ארגזי אמוניום חנקני השייכים לחברי חיזבאללה, ושמשו כתשתית לפיגועים באותה תקופה.

בינואר 2012 תפסו הרשויות בתאילנד 290 ליטר אמוניום חנקני, ועצרו אנשים המעורבים בזיקה לחיזבאללה.

בפעולה קודמת, במרץ 1994, מסרו הרשויות בתאילנד, על מתקפה כושלת על שגרירות ישראל במדינה, תוך שימוש במשאית, שהובילה חומרים המכילים טונות אמוניום חנקני וסולר כדי לפגוע בשגרירות ישראל.

الانفجار الضخم، الذي وقع في مرفأ بيروت الثلاثاء، أسفر عن مقتل أكثر من 100 شخص وإصابة نحو أربعة آلاف بجروح

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה