מבזקי חדשות ליום 5-8-20 . מתעדכן

*- האספקה הגדולה של אמוניה חנקתי שהתפוצצה ב -4 באוגוסט במחסן בנמל ביירות, ככל הנראה, פורקה שם שנים קודם לכן מאוניית מטען שנלקחה מבעליה הרוסי, איש העסקים איגור גרושושקין.

.תגובת גרושושקין המתגורר היום בקפריסין- "כל האחריות היא של הרשויות בלבנון ורק הם אשמות במחדל הזה אם אכן יתברר כי מדובר על מיכליי האומניום החנקתי כגורם לפיצוץ, הרשויות אשמות. הם היו צריכים להיפטר מייד מהספינה במקום זאת הם העדיפו להחרים לי אותה ולדרוש עמלות גבוהות עבור חניה באתר הנמל. שנית, אנחנו מדברים כאן על אמוניום חנקתי.הם יכלו להשתמש בו בשדות [החקלאיים] שלהם. צריכים לשאול את הפקידים בנמל מדוע העדיפו לאחסן חומר כזה במשך שנים במחסנים שלהם."

*- ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב אמר בהצהרה לתקשורת היום ( שלישי ) – " כמות גדולה של כימיקלים היתה מאוחסנת באחד המחסנים ליד הנמל במשך מספר שנים. אך המקור לפיצוץ עדיין אינו ברור."

*- לבנון: הגנרל סטפנו דל קול, מפקד כוחות יוניפי"ל המוצבים בלבנון, מפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי חיילי יוניפי"ל מבנגלדש המוצבים בביירות, נפצעו בפיצוץ שאירע אמש במדינה.

*- צוותי חיפוש והצלה מקטאר בדרכם לביירות, בניהולו של אמיר קטאר, שייח תמים בן אחמד.

*- הערכות בלבנון – ההרס בביירות מוערך בכ10-15 מיליארד דולר.

*- המכה הכי גדולה לנסראללה: נמל ביירות שנשלט ע"י חיזבאללה ושימש לסחר בסמים והברחות לא יהיה פעיל שנים.

*- האיחוד האירופי פרסם הצהרה רשמית ולפיה המשמר האזרחי של האיחוד האירופי מתאם כעת פריסה דחופה בלבנון של למעלה מ-100 כבאים המצוידים ברכבים, בכלבים ובציוד. כמו כן, דווח כי האיחוד האירופי הציע גם להפעיל מערכת מיפוי לווינים על מנת לאמוד את הנזק בלבנון דרך תצלומי לווין. בנוסף לכך, צוין כי הולנד, יוון וצ'כיה ישתתפו במבצעי החיפוש וההצלה, וכי גרמניה, צרפת ופולין הציעו את עזרתן אף הן.

*- החלטת בין הדין הבינלאומי בעניין רוצחי חרירי נדחתה ל 18 באוגוסט.

*- איראן שלחה 9 טונות מזון ותרופות, צוותים רפואיים ובית חולים שדה כדי לסייע לקורבנות לבנון.

*- משטרת לבנון עוצרת עשרות מעובדיי הנמל חלקם נכנסו למעצר בית.

*- ביירות – מומחה לגזים רעילים טוען כי חלקים רבים הגובלים באזור הפגיעה רעילים וישארו ככה למשך שבועות רבים, לטענתו אזור ביירות נושם עכשיו גזים רעילים וזה לא הולך לשום מקום נכון לעכשיו. לדבריו מדובר בסכנה ממשית שהתופעות הקשות להיחשפות לסוג כזה של רעלים יגיע אחרי שנים. (קרדיט: אבו צאלח)

*- לבנון: אל-מנאר הלבנונית (השייכת לחיזבאללה) מצטטת את התקשורת באיראן, הטוענת כי 4 מטוסי ריגול אמריקאים נצפו במכ"ם סמוך לחופי לבנון-סוריה, זמן קצר לאחר פיצוץ הנמל בביירות. ( ערוץ עולם החדשות)

*- אל – ערביה: ראש ממשלת לבנון חסן דיאב, מסר כי ועדת חקירה תדווח את מסקנות חקירת הפיצוץ אמש בביירות תוך 48 שעות. כמו כן נכתב כי ללבנון יש כבר מידע די ברור מי עומד אחר הפיצוץ.

*- נשיא צרפת, עמנואל מקרון, צפוי להגיע מחר ללבנון במטרה להיפגש עם בכירים בממשל המקומי.

*- מושל ביירות: כ -300,000 בני אדם נעקרו מבתיהם בבירת לבנון לאחר הפיצוץ בנמל.

*- ציוץ : הפיצוץ בביירות #بيروت : פיצוץ של 1 ק"ג של אמוניה חנקה שווה ערך לפיצוץ של 0.42 ק"ג של TNT, ומה שהתפוצץ בנמל ביירות #لبنان היה 2750 טון אמוניום חנקתי, וזה אומר שהפיצוץ שווה ערך לפיצוץ של 1155 טון TNT, ולדמיין עד כמה הפיצוץ גדול, אתה יכול להשוות אותו לפיצוץ שאחריו.

הפצצה הגרעינית שהוטלה על הירושימה היתה בעלת קיבולת של 15 קילוטון (שווה ערך לפיצוץ של 15 אלף טון TNT) ואילו פיצוץ ביירות הסתכם בכ -1.1 קילוטון.

*- שנת 2020 : שנת אסונות…. והיא עדיין לא נגמרה!

*- ד"ר פייסל אל קאסם מנחה התכנית הפופולרית באל ג'זירה מאשים את חיזבאללה בפיצוץ אמש.

*- נשיא לבנון: לא מתקבל על הדעת שמשלוח של 2,750 טון אמוניה יישאר במחסן 6 שנים.
הפיצוץ בנמל ביירות | נשיא לבנון מישל עון אומר שלא מתקבל על הדעת שמשלוח של 2,750 טון אמוניה יישאר במחסן 6 שנים מבלי לנקוט אמצעי מנע. לדבריו, לבנון תמצא את האחראי למה שקרה ותטיל עליו את העונשים הקשים ביותר. עוד אמר עאון כי יש צורך להכריז על מצב חירום בביירות למשך שבועיים.

*- רשת החדשות אל ערביה- "הפיצוץ התרחש בשטח ששימש מאגר נשק של חיזבאללה ".

*- טראמפ: "גורמים צבאיים בארה"ב סוברים שהפיצוץ בביירות אירע בשל מתקפה".

כתיבת תגובה