שמחה מהולה בעצב: חנוכת גשר חדש באיטליה במקום זה שהתמוטט והרג 43 איש

שמחה מהולה בעצב: נשיא איטליה, סרג'יו מטארלה, וראש הממשלה, ג'וזפה קונטה, משתתפים כעת בטקס החנוכה של גשר סן ג'ורג'יו בעיר גנואה, במקום שבו ניצב גשר מורנדי שקרס בדיוק לפני שנתיים באסון שבו נהרגו 43 בני אדם.

הגשר החדש, שנבנה בתוך 15 חודשים בלבד בעלות של 202 מיליון אירו, עוצב על ידי האדריכל יליד גנואה, רנצו פיאנו, שעומד מאחורי פרויקטים מפורסמים ובהם מרכז ז'ורז' פומפידו בפריז ומגדל השארד בפריז. הוא מגיע לאורך של 1,067 מטר וניצב על 18 עמודי בטון ויש לו מבנים דמויי מפרש לציון המורשת הימית העתיקה של גנואה.

הטקס כולל שלוש דקות דומייה והקראת שמותיהם של 43 הקורבנות באסון שהתרחש ב-18 באוגוסט 2018. אחד החלקים התומכים של הגשר התלוי התמוטט במהלך סופה עזה וכתוצאה מכך קרס מקטע של כ-80 מטר מגובה של 45 מטר בעת שהיו עליו עשרות כלי רכב. ההערכות הן שמי מלח חדרו ליסודות של הגשר ותרמו לקריסתו.

עם זאת, בני המשפחות של ההרוגים החליטו להיעדר כשהם מאשימים כי הפכו את האסון לחגיגה וכי חברת אוטוסטרדה לאיטליה, שהייתה אחראית לתפעול הגשר שקרס, מנהלת גם את הגשר החדש. "אנחנו מרגישים כבוד שיוקראו שמותיהם של הקורבנות שלנו, שראויים למקום בשורה הראשונה", מסרו. "אבל לא נשתתף בטקס. בשלב הזה, זה לא יכול להיות חלק מאתנו".

האסון הכבד הפך לאחד הסמלים של התשתיות הלקויות של הגשרים באיטליה, אולם כעת מבקשות הרשויות להפוך את הגשר החדש לסמל של ההתעוררות האיטלקית, במיוחד לאחר המשבר הכבד של מגפת הקורונה שפגעה קשות במדינה. "מפצע שמתרפא לאט לסמל של איטליה החדשה שמתאוששת", אמר ראש הממשלה קונטה.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

 

כתיבת תגובה