מבזקי חדשות ליום 3-8-20 . מתעדכן

*- רשת אלג’זירה מצטטת ״מקור צבאי ישראלי״: ״אין לנו כוונה להנחית מכה מקדימה על חיזבאללה או המדינה הלבנונית. איננו חותרים לעימות עם חיזבאללה, שכן המטרה העליונה שלנו היא למנוע מאירן להתבסס צבאית בסוריה. הכוננות בגבול עם לבנון תימשך כל עוד הדבר יידרש. נגיב בכוח על כל מתקפה של חיזבאללה ותשתיות המדינה הלבנוניות יהיו בין המטרות שלנו״.

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי: מכחישים את הדיווח באלג'זירה. צה"ל ערוך לכל האפשרויות.

*- דיווח על הפלת מזל"ט אמריקאי בג׳יזן תימן.

*- המצפה הסורי לזכויות אדם (SNHR) בדו"ח החודשי שפורסם היום –

לפחות 107 אזרחים, מתוכם 26 ילדים ו 11 נשים, תועדו שנהרגו ביולי 2020 ע"י הצדדים המעורבים בסכסוך וכוחות המשטר בסוריה, בנוסף לתיעוד ארבעה מקריי טבח בו נהרגו עוד 13 קורבנות שנפטרו בגלל עינויים באותו החודש.

בדו"ח בן 21 העמודים נכתב כי פשע הרצח הפך נרחב ושיטתי, בעיקר בידי כוחות המשטר הסורי והמיליציות הקשורות אליהם, והוסיף כי כניסתם של כמה מפלגות לסכסוך הסורי הגבירה את החשיבות והמורכבות של תיעוד קורבנות שנהרגו בסוריה.

*- ההיפר-אינפלציה של לבנון שוברת שיאים(או שיעים): דגני בוקר(קרונפלקס..) הגיעו לעלות של 40 דולר בשער החליפין הרשמי.

*- נשיא לבנון, מישל עוו'ן- ארצנו מוכנה ותגן על עצמה מפני מעשי התוקפנות של ישראל, המפרים את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם.

*- ראש ממשלת לבנון מזהיר: "פעולת צה"ל – הסלמה צבאית מסוכנת".

*- היכונו לברית הגדולה של סין עם איראן .

הדיווחים על שותפות ענקית בעשרים וחמש שנים הבאות של השקעה וביטחון בין סין לאיראן עוררו סערה בוושינגטון, ומצביעים על כך שמסע פרסום "הלחץ מקסימאלי" של טראמפ לבידוד טהראן נכשל. (נשיונל אינטרסט)

*- ישראל עשויה לקבל גישה לנתונים הסודיים של מטוס הקרב הרוסי MiG-29 .

*- כוחות חטיבה 8 – דיביזיה 25-גייס 5 הפועלים בדרום סוריה, ומפקד עליהם אלמד אלעודה ,  ערכו אתמול מצעד צבאי במהלכו הניפו את דגלי סוריה הרשמית .

*-

כתיבת תגובה