הגשר היבשתי האיראני לסוריה וללבנון מאובטח ע"י חיזבאללה עיראק- סד"כ

הגשר היבשתי בין איראן, סוריה ולבנון, או מה שמכונה "קו האספקה" של "ציר ההתנגדות", המספק נשק, טילים, לוחמים, דלק וסחר על כל צורותיו מאובטח ע"י מיליציית "חיזבאללה עיראק"

מצגת הגשר היבשתי איראן-עיראק-סוריה-לבנון:

 

דיווחים חדשים ומחקרים עיראקיים ומערביים העלו כי איראן משתמשת במיליציות הפועלות בעיראק כדי לבצע את מדיניות החוץ המורחבת שלה בעיראק, סוריה ומדינות האזור.

אחת המשימות החשובות ביותר של המיליציות העיראקיות הללו היא להבטיח את התוואי היבשתי בין טהראן, סוריה ולבנון דרך שטח עיראק. איראן מסתמכת על מיליציותיה בעיראק כדי להבטיח את דרך היבשה לסוריה ולבנון דרך שטח עירק.

על פי תכנית זו פעולות המיליציות השיעיות  יוצאים ממרכז הפיקוד שלה במחוז אנבר המערבי, על מנת להבטיח מעבר של כלי נשק וטילים, כולל בליסטיים, לסוריה כמו גם סחר בלתי חוקי, והעברת לוחמים ודלק.

פעולות אלה מתבצעות על ידי מיליציית חיזבאללה עיראק המוכרת גם כחטיבה 45 וחטיבת אל-טפוף – لواء الطفوف  המוכרת גם כחטיבה 13 בפיקודו של  קאסם מצלח – قاسم مصلح.

الطريق بين ايران ولبنان غير خاضع للتفتيش

חטיבה 13 , זאת שגם השתלטה על מעבר הגבול הסורי עיראקי ליד העירה אלקאים העיראקית והעיירה אלבוכמאל הסורית, ועל אזור אכאשאט – “عكاشات” העשיר במשאבי טבע, מנצלת את העובדה שהתנועות שלה לא נבדקות על ידי המכס העיראקי , ומעבירה נשק וסחורות בין עיראק,סוריה ולבנון בחופשיות מוחלטת.

הגשר היבשתי משתרע דרך מעברי הגבול במחוזות הדרום והמרכז של עיראק הגובלים עם איראן, ונשק וטילים מאוחסנים באזור ג'רף אלצחר – جرف الصخر, צפונית למחוז בבל, המהווה את מרכז הפעילות של גדודי חיזבאללה הלבנוניים והעיראקיים, משמרות המהפכה וכוחות בסיג ' שהובאו מאיראן.

כמו כן הדלק נשלח גם דרך אזור זה לסוריה ולדרום לבנון. באשר ללוחמים הרי שהם מועברים בצירי התנועה המרכזיים אותם מאבטחים  כוח קודס האיראני , בעלי הבית בעיראק.

מיליציות אחרות פועלות בעומק השטח שממזרח לגבול עיראק-סוריה, בעיקר מהעיירה מקר אל-דיב – مكر الذيب, הנמצאת צפונית לאזור אכאשאת, במרחב  אלקאים.

תושבי אזור זה גורשו מבתיהם על ידי אנשי חיזבאללה עיראק בשנת 2017.

מדובר במיליציות הנאמנות לאיראן כדלקמן :

*- אנסאר אללה – أنصار الله הידועה גם כחטיבה 19.

*- סראאיה אל-חוראסאני – سرايا الخراساني המוכרת גם כחטיבה 18.

*- חרכת אל-אבדאל – حركة الأبدال המוכרת גם כ- חטיבה 39.

*- אנסאר אל-חג'ה – أنصار الحجة המוכרת גם כחטיבה 29.

*- גדודי סיד אלשוהדא – كتائب سيد الشهداء המוכרת גם כחטיבה 14.

הגשר היבשתי מטהרן ללבנון – צירים חלופיים : 

אירן מתכננת נתיב אסטרטגי חדש לגשר היבשתי מטהרן לים התיכון - Nziv.net

 

כתיבת תגובה