איחוד האמירויות משיקה את תחנת הכוח הגרעינית הראשונה בעולם הערבי

דובאי (סוכנות הידיעות הרוסית – ספוטניק) – ראש ממשלת איחוד האמירויות הערביות, מוחמד בן ראשיד אל מקטום, הודיע בשבת על ההשקה המוצלחת של NPP Barakah, תחנת הכוח הגרעינית המסחרית הראשונה בעולם הערבי.

"אנו מכריזים רשמית על הצלחת איחוד האמירויות בהשקת הכור הגרעיני הראשון למטרות שלום בעולם הערבי בתחנת הכוח "ברכה" – Barakah  באבו דאבי. המומחים הטעינו דלק גרעיני, ביצעו בדיקות מקיפות והפעילו את הכור בהצלחה", צייץ ראש הממשלה.

תחנת הכוח באמצעות אנרגיה גרעינית של "ברכה" באיחוד האמירויות החלה את תהליך ההפעלה שלה בפברואר, זמן קצר לאחר שמפעילת המתקן קיבלה את רישיונה.

מומחים מעריכים כי הפעלת התחנה החדשה מטרידה מאוד את איראן אך מצד שני מוסיפה לפגיעותה עקב קרבתה הרבה לטריטוריה האיראנית.

כזכור ב-3 לדצמבר 2017  שיגרו החות'ים , בעלי בריתם של איראן בתימן , טיל בליסטי לעבר תחנת הכוח הזאת ,עוד לפני שהיתה "חמה" בניסיון איראני לעכב את כניסתה לפעילות מלאה אך הטיל לא פגע. איחוד האמירויות הכחישה אז כי הטיל בכלל נורה לכיוונם. הכחשה זאת נובעת , ככל הנראה , מהחשש שהם לא יקבלו את הרישיון הבין לאומי להפעלת הכור אם היה מתברר כי התחנה עומדת בפני סכנת פגיעה.

 A file photo taken on November 12, 2019 as a handout picture obtained from the media office of the Barakah Nuclear Power Plant on February 13, shows a general view of the power plant in the Gharbiya region of Abu Dhabi on the Gulf coastline about 50 kilometres west of Ruwais.

 

כתיבת תגובה