מבזקי חדשות ליום 1-8-20 . מתעדכן

*- מדיווחים מטבריז עולה כי כל הכניסות והיציאות של העיר נמצאות תחת פיקוחם הקפדני של כוחות הביטחון / אכיפת החוק וחיל IRGC, וכל המעברים מנוטרים על ידי הכוחות המזוינים. היו גם דיווחים על מל"טים צבאיים / סיורי UAV ביומיים האחרונים.

*- פאה האשמי רפסנג'אני, בתו של אכבר האשמי רפסנג'אני, אמרה בראיון שנערכה לאחרונה כי איראן נמצאת במצב של "התמוטטות כלכלית, פוליטית ותרבותית".

*- עלי חמינאי : טהראן לא תעצור את תוכניותיה הבליסטיות והגרעיניות.

*- חמינאי : המטרה המשנית של הסנקציות האמריקניות היא לגדוע את קשריה של איראן עם "ארגוני ההתנגדות" באזור.

*- האקרים סינים ניסו לגנוב את הרכב חיסון הקורונה של חברת מודרנה.

*- לפי מקור עיראקי: נוכחות וויאג'ר הבריטי לתדלוק אווירי מצביעה על תקיפה אווירית של נאט"ו בנפת קירקוק, מחוז אל-אנבר, סלאח-אדין.

*- כוחות הביטחון העיראקים מצאו רקטה 107 מ"מ מכוונת לשדה התעופה הבינלאומי בבגדאד.

תמונה

*-כוחות הקואליציה באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה שיגרו טילים לעבר אתרי מיליציה איראניים על גבול עיראק או בתוך שטח עיראק.

القوات الأميركية في حقل العمر النفطي -دليل سليمان/فرانس برس

*- דיווח סורי: מסוק רוסי נוחת בכפר מרדסבא שבכפר אידליב, כולל גנרלים רוסים שיובילו את המבצע הצבאי נגד ארגוני טרור (מורדים) בימים הקרובים.

*- משרד החוץ האמריקני: התוכניות הגרעיניות והצבאיות של איראן מהוות איום רציני על השלום הבינלאומי.

*- על פי דיווח של סמדר פרי בידיעות אחרונות,התוכנית של חיזבאללה הייתה לחטוף חייל ולקיים ראיון עמו בטלויזיה כדי להראות את הניצחון.  בחיזבאללה, על פי הדיווח, בטוחים שישראל ידעה על התוכנית וכך הצליחו לסכלה.

*- חבר הפרלמנט הלבנוני הנוכחי ושר החוץ לשעבר ג'ובראן בסיל – "אנו תומכים בחיזבאללה בעימות עם האויב הישראלי".

*- בית הדין המיוחד בלבנון יפרסם את החלטתו לציבור הרחב בעוד מספר ימים ( בתאריך ה 07-08-2020) ואת מסקנותיהם של השופטים לרצח ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי.בית הדין החליט להגיש כתבי אישום כנגד קציניי מודיעין בכירים הפעילים בארגון חיזבאללה.

*- מקור איראני: נוקמי הסייבר ב- 14 ביולי 2020 בשעה 01:20 בבוקר (זמן ההתנקשות בקאסם סולימאני, אבו מהדי אל-מוהנדס) השיקו פעולת סייבר גדולה שפגעה ב -150 שרתים ב -28 תחנות רכבת בישראל.

*- על פי ערוץ "אל חורה" האמריקני: SDF חתמה על חוזים למכירת נפט וגז סורי מאזור מזרח פרת לחברת נפט אמריקאית.

 

 

כתיבת תגובה