"ישראל השמידה ב-19 ליולי מאגר טילים בליסטיים בעיראק ליד גבול איראן"

מקורות דיפלומטיים מערביים בכירים מסרו לעיתון "אשרק אל-אוסט" בלונדון כי  " ב- 19 ביולי ישראל היא זאת שביצעה את התקיפה האווירית  כנגד מחסן טילים איראני צפונית-מזרחית לבגדד".

מצגת התקיפה הישראלית ב-19 ביולי 2020 : 

 

ערוץ הטלוויזיה "אל ערביה" דיווח כי התקיפה פגעה בטילים בליסטיים איראניים שהועברו במשאיות לקירור מזון . על פי הדיווחים, נהרגו מספר לוחמיי חיזבאללה וחיילים ממשמרות המהפכה האיסלאמית באיראן.

מטרה ראשונה – המחנה המותקף שליד בגדד:

המטרה על גבי מפת אזור בגדד:

התקיפה השנייה פגעה בבסיס איראני אחר – בסיס אשרף – כך על פי המידע שהגיע לאשארק אל-אווסט

בסיס אשרף בעיראק הינו בסיס ששימש בעבר את תנועת "המוג'אהדין חלק" של האופוזיציה העממית באיראן. הבסיס שוכן 80 ק"מ מהגבול עם איראן ו -40 ק"מ צפונית-מזרחית לבגדד. המקורות חשפו כי התקיפות התמקדו נגד מפקדים ו'יועצים' איראניים וכנגד משלוח טילים בליסטיים שהגיעו לאחרונה מאיראן לעיראק. "

מטרה שניה – מחנה אשרף המותקף שליד גבול איראן :

מיקום מחנה אשרף על מפה : 

המטרה שככל הנראה הותקפה במחנה אשרף : 

בדיווחים הראשונים טענו ברשתות על כך שמל"טים לא מזוהים של כוחות הקואליציה הם שבצעו את סדרת ההתקפות.

כאמור מחנה אשרף הותקף מספר פעמים בעבר על ידי ישראל , כך על פי מקורות זרים ….

ביולי 2019 החל גל תקיפות נגד בסיסי טילים של משמרות המהפכה האסלאמית ובסיסי מיליציות פרו-איראניות בעיראק. בתקיפות הושמדו טילים בליסטיים איראנים וככל הנראה נפגעו עשרות פעילי משמרות המהפכה האסלאמית ופעילי מיליציות שיעיות. אף שישראל הרשמית שמרה על עמימות, מקורות זרים – בהם העיתון הערבי הלונדוני א-שרק אל-אווסט – ייחסו את רוב התקיפות האוויריות לישראל ודיווחו שחלקן בוצעו באמצעות מטוסי קרב חמקניים מדגם F-35I אדיר  התקיפות נמשכו גם לתוך חודש אוגוסט וספטמבר.  (קרדיט – וויקיפדיה)

יש לציין כי יום אחרי התקיפה בעיראק , ב-20 ליולי , יצאה ישראל, כך על פי מקורות זרים , למתקפה נרחבת על מטרות איראניות במרחב דמשק.

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה