משבר ההעתקות והגנבות בסין: "לא מצליחה" לייצר מנוע סילון עם דיוק גבוה

משבר ההעתקות והגנבות בסין – מדובר על מטוסים מודרניים בסין, שיוצרו בהעתקה מעיצובים זרים

The National Interest

דו"ח שפרסם אתר האינטרנט "נשיונל אינטרסט" – "ذا ناشونال إنترست" חשף, כי למרות שסין מעתיקה עיצובים זרים בתעשיית התעופה, בייג'ינג עדיין לא מצליחה לייצר מנוע סילון מדויק ביותר, בעיה שעומדת כיום בפני חיל האוויר הסיני.

הכתב, רוברט פארלי, אומר כי סין יצרה מוניטין רע בהעתקות מעיצובים זרים, במיוחד בתעשיית התעופה, וציין כי" כמעט כל צי המטוסים המודרני שלה הועתק ישירות מעיצובים זרים".

זה מצביע, על פי הדו"ח, כי סין חסרה את הטכנולוגיה שמאפשרת לה, לפתח ולבדוק מערכות צבאיות חדשות,כמו גם חסר לה את  הידע כיצד לייצר, ולא רק להעתיק מעיצובים אחרים.

הכותב אומר שלבייג'ינג אין שום ידע על "סודות מסחריים והון אנושי הקשורים בייצור והרכבה של מערכות מועתקות אלו, מה שהופך את הייצור של מערכות זרות לתהליך יקר הדורש זמן רב" מכיוון ש-"הגנב ", על פי תיאור המחבר," צריך לפתח תהליכי ייצור מאפס ". .

אך הוא מדגיש כי "על אף המכשולים העצומים הללו, ההתקדמות הסינית בתעופה הצבאית ממשיכה והיא נמצאת בעיצומה, ולא סביר שסין תישאר מאחור בטכנולוגיית המנוע לנצח.

בצבא הסיני, ישנה תכנית מודרניזציה קבועה ושאפתנית, הכוללת השקעות בטכנולוגיה, וציוד מודרני, כמו מטוסים חמקניים ונושאי מטוסים בכלל.

"היכולת לחדש, תקבע את עתיד הכוחות המזוינים הסיניים", אמר נשיא סין שי ג'ינפינג בהודעות קודמות.

בעבר כבר הודה קצין אמריקאי בכיר, הממונה על פיתוח מערכות לחימה חדשות כי להערכתו אין שום מערכת הנמצאת על שולחן המחקר שלו שהסינים לא פורצים למחשבים שלהם וגונבים את החומר.

עכשיו מתברר שלגנוב זה דבר אחד, אבל לייצר העתק זהה בעל איכות דומה רחוק מאוד מיכולות ה"גנבים" , אבל הזמן והניסיון מאפשרים להם להשתפר ולהתקרב כל הזמן לאיכות המקור.

المقاتلات الحديثة في الصين تم استنساخها من التصاميم الأجنبية

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה