ייצוא הנפט האיראני לסין הופסק ביוני 2020

בדו"ח של המכס הסיני האחרון, איראן לא נכללה בין יבואני נפט אחרים לחודש יוני, ופרטי הסחר עם איראן מראים כי סין לא קיבלה כל כמות נפט מהמשטר האיראני בחודש שעבר.

מנתוני המכס הסיניים עולה כי המדינה קנתה נפט מאיראן רק מינואר ועד סוף מאי, וביוני לא היית כל יבוא נפט.

יצואניות הנפט הגדולות לסין הן :  ערב הסעודית, עיראק, איחוד האמירויות, רוסיה, כוויית ואחרות.

עוד דווח כי במחצית הראשונה של 2020  סך יבוא הנפט של סין מאיראן הסתכם בכ- 1.7 מיליון טון (70,000 חביות ליום).על פי נתוני המכס הסיני המדינה לא ייבאה נפט מאיראן ביוני.

סין ייבאה במחצית הראשונה של השנה שעברה יותר מ -11 מיליון טון (452,000 כ"ס) נפט איראני. יבוא סין מאיראן צנח פי 6.5 באותה התקופה השנה.

סין קיבלה מאיראן כ -700 אלף חביות נפט ליום לפני הסנקציות האמריקניות.

סטטיסטיקת המכס הסינית מראה כי היא ייבאה נפט מאירן בשווי 608 מיליון דולר בלבד בין ינואר ליוני. מבחינת השווי, סך יבוא הנפט מאיראן בששת החודשים של 2020 אינו שונה מחמשת החודשים השנה.

וסך הייבוא ​​של סין (נפט ולא נפט) מאיראן במחצית הראשונה של השנה ירד ב -62% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ל -3 מיליארד 132 מיליון דולר, מתוכם 415 מיליון דולר ביוני.

הפרשן הצבאי של האתר – גיא א. מעיר ברקע הכתבה כי " האיראנים העבירו לסין לפני הטלת הסנקציות עשרות מליוני חביות נפט למשמורת במכלי ערובה (בעלות איראנית בנמל סיני פטורים ממכס). לאור היחסים ההדוקים וההסכם המתהווה לא ניתן לשלול שחרור עיתי של הנפט הזה לתוך סין בתמורה למזומנים או סחורות. ולכן לא נראית תנועה ורישום של ייבוא" .

תמונה

 

כתיבת תגובה