דרום קוריאה מסרבת לשלם חובותיה לאיראן מחשש לסנקציות אמריקאיות

מערכת החדשות טסנים מוסרת  שדובר משרד החוץ האיראני, המליץ לדרום קוריאה להפגין את עצמאותה, ולשלם את חובותיה הכספיים של איראן, מבלי להתחשב בצד השלישי (קרי ארה"ב).

גורמים רשמיים באיראן מסרו , שבכל המפגשים עם הרשויות בדרום קוריאה, בכל הרמות, הבהירו כי סירוב דרום קוריאה, לשלם חובות לאיראן, מנוגד ליחסים המסורתיים בין המדינות, כך אמר סעיד עבאס מוסאווי, במסיבת העיתונאים ביום שני.

הדובר אמר כי "התירוצים שהם (דרום קוריאנים), נתונים תחת הלחץ האמריקני, לפירעון כספי איראן".

מוסאווי עודד את דרום קוריאה להוכיח, שהיא עצמאית ולא תתיחס ללחץ של האמריקאים.

לאיראן לא אכפת מיחסיה של דרום קוריאה, עם ממשלות אחרות, הוסיף הדובר וקרא למדינת מזרח אסיה להסדיר את חובות הנפט לאיראן.

בשבוע שעבר אמר מוסאווי, כי טהראן עשויה להגיש תלונה, נגד קוריאה הדרומית, למקרה שסיאול תסרב לפרוע את חובות הנפט שלה, לאחר כל המאמצים הדיפלומטיים.

לאחר מכן, משרד החוץ של דרום קוריאה, קרא לשגריר איראן בסיאול, והגיש בפניו מחאה, על האיום לנקוט צעד משפטי נגד קוריאה הדרומית, בגלל הקפאת נכסי איראן בלחץ וושינגטון.

נכסיה של איראן בשני חשבונות בנק קוריאנים, – נאמדים בכ 7 מיליארד דולר בסך הכל, -והם הוקפאו מאז ספטמבר בשנה שעברה, כאשר הסנקציות של וושינגטון, אסרו על יבוא של דרום קוריאה נפט איראני.

בגלל האתגרים הכלכליים שנגרמו, כתוצאה מהסנקציות החד צדדיות של ארה"ב, ווירוס הנגיף החדש, איראן מבקשת מדרום קוריאה, לשחרר את הנכסים הקפואים בחשבונות הבנק, אך סיאול סירבה לעשות, זאת בגלל לחץ של ארה"ב.

iran-south-korea

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה