איראן מאשימה את ירדן בסיוע לארה"ב ביירוט מטוס הנוסעים ובחיסול סולימני

האיראנים מאשימים את הבקרה הירדנית כי סייעה ל-2 מטוסי הקרב האמריקאים ליירט את מטוס הנוסעים האיראני במדבר הסורי. האיראנים מגלים כי 2 מטוסי הקרב האמריקאים שהיו מעורבים ביירוט המריאו מירדן. האיראנים מאשימים כי כלי הטייס שהשתתפו בחיסול סולימני המריאו משדה תעופה צבאי בירדן

اخبار دوليه - أمريكا عن حادث طائرة الركاب الإيرانية: مقاتلة F-15 ...

דו"ח שפרסם אתר האינטרנט של המועצה לביטחון לאומי העליון האיראני – المجلس الأعلى للأمن القومي الإيراني אתמול (שבת), האשים את ירדן בסיוע לארה"ב במעקב באמצעות הבקרה האווירית הירדנית אחרי מטוס הנוסעים האזרחי של חברת " מאהאן" – ماهان שבבעלות  משמרות המהפכה האיראניים אשר יורט במהלך טיסתו במרחב האווירי הסורי ביום חמישי האחרון.

בדו"ח, שפורסם על ידי סוכנות הידיעות האיראנית – "נור ניוז" – ”نور نيوز“ , נאמר כי "על ירדן לזכור שתמיכה בטרוריסטים האמריקנים פירושה השתתפות מעשית בהתנהגותם הרעה והבלתי חוקית, מה שיוביל לחוסר ביטחון אצל חברות התעופה, וירדן תישא בתוצאות אלה."

ביחס ליירוט המטוס האיראני, נאמר בדו"ח כי האיראנים השיגו "מידע המצביע על כך ששני מטוסי הקרב האמריקאים מדגם  F-15 ,ככל הנראה , המריאו מבסיס האוויר האמריקני בירדן – " בסיס אזרק ", והם ביצעו פעולה זו נגד מטוס חברת מאהאן. "

בסיס אלאזרק בירדן : 

هل تكون قاعدة "الأزرق" الأردنية بديلًا لـ"العديد" القطرية؟

הרשויות האיראניות ציינו כי מספר מנוסעי המטוס, שטס מעל המרחב האווירי של סוריה, נפצעו כאשר שני מטוסי הקרב  האמריקאים יירטו אותו, ואילצו את הטייס לצמצם במהירות את גובה המטוס כדי למנוע התנגשות עימם.

הדו"ח האיראני ציין כי הבסיס "הכחול" הוא אחד הבסיסים שם חונים מטוסי הקרב האמריקאים מדגם F-15 האמריקאים  וציין עוד כי "זהו הבסיס שממנו ,ככל הנראה, הופעלו מל"טים אמריקאים, וכלי הטיס שביצעו את תכנית ההתנקשות של האלוף קאסם סולימאני (מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה)  ואבו מהדי אל-מוהנדיס, סגן מפקד המיליציה השיעית -עיראקית "אלחשד אלשעבי".

ארצות הברית הודיעה כי ביצעה את ההתנקשות בסולימאני והמהנדס, באמצעות מל"ט, ב- 3 בינואר, כשסולימני ופמלייתו יצאו משדה התעופה הבינלאומי של בגדד בעיראק.

עד כה היה מקובל לחשוב ,וכך אף דווח בערוצי חדשות רבים בעולם , כי כלי הטייס שהשתתפו בחיסולו של סולימני יצאו מאחת ממדינות המפרץ ואף שבו לשם לאחר מילוי משימתם.

חיסול סולימני בבגדד:

חיסול סולימאני: כוננות בצה"ל, נתניהו בהתייחסות ראשונה

האתר האיראני ממשיך וחושף כי  "למרות הכחשת ממשלת ירדן שהיה שימוש בבסיס חיל האוויר הירדני – אזרק כדי להתנקש בסולימאני ואלמהנדיס, הצבא האמריקני השתמש שוב ושוב באדמות ירדן כדי ליצור מצב של חוסר ביטחון באזור." האתר הוסיף כי "לאיים על האינטרסים של מדינות אחרות זה לא דבר שאפשר להסתיר או להכחיש." “.

הדו"ח האיראני קרא למשרד החוץ האיראני לדרוש  הסבר מהירדנים ביחס לצעד זה, ולהבהיר את תפקידה של ירדן באירוע זה.

מטוס מהאן האיראני

כתיבת תגובה