מבזקי חדשות ליום 20-7-2020. מתעדכן

*- שעות לפני תחילת ביקורו של ראש ממשלת עיראק – אל-קזמי בסעודיה, זריף הגיע לביקור בבגדאד … אך אנשי ראש הממשלה העיראקי דחו את השר האיראני שמצדו פגש שרים אחרים. זריף גם ביקר במקום הרצח של סולימאני!

*- אמצעי תקשורת עירקיים: לאחר ההחלטה על הוצאת הכוחות האמריקניים, שאושרה על ידי הפרלמנט העירקי, אזרחים צילמו שיירה אמריקאית עם הגנה ממשלתית משוטטת בעיר אלשרקאט.

*- הגנרל חפתר נחת אחר הצהרים  בקהיר.

*- הופעל מחדש איסור הטיסה לאיראן, עקב התפרצותו מחדש של הנגיף באיראן.

*- דיווח : انفجار في محطة "إسلام آباد" لتوليد الطاقة بمدينة أصفهان وسط إيران. – פיצוץ בתחנת כוח לייצור חשמל – איסלאם אבאד בעיר אספהאן שבמרכז איראן .

*- דיווח : و مقتل ٢٦ شخصاً من مليشيا النجباء بعد قصف طائرات مجهولة في البوكمال.
وغارات جوية مجهولة المصدر، منذ ساعات الصباح الأولى ليوم الأحد ، تستهدف مواقع تابعة للميليشيات الإيرانية في بادية "الشامية" بريف #ديرالزور الشرقي ولاتزال أصوات الإنفجارات يُسمع صداها في المنطقة. – 26 לוחמים ממיליציית אלנוג'באא' נהרגו כתוצאה מהפצצת מטוסים לא מזוהים באזור עיר המחוז בדרום סוריה – אלבוכמאל. תקיפות אוויריות ע"י גורמים לא מזוהים ,מאז שעות הבוקר של יום ראשון , כוונו לעבר עמדות של המיליציות האיראניות במדבר הסורי בפרברי מחוז דיר א-זור המזרחיים . הדי קולות נפץ עדיין נשמעים באזור.

*- דיווח ראשוני על מעצרו שוב של מושל ירושלים מטעם הרשות הפלסטינית עדנאן גית'.

על פי דיווחי הפלסטינים נעצר גית' ע"י כח צבא ישראלי בביתו שביסלוואן, במזרח ירושלים.

לא נמסרה סיבת מעצרו. (קרדיט : יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- מנכ"ל חברת תחנת הכוח באיספהאן: פיצוץ ביום ראשון בבוקר ארע בתחנת הכוח באיסלאמאבאד באיספהאן החשמל לא הופסק ותחנת הכוח פועלת כרגיל. הפיצוץ שהיה ברעש חזק בשעה 05:18 לפנות בוקר (שעון איראן). התאונה, שאירעה בגלל שחיקה של שנאי תחנות משנה 230 וולט, אין נפגעים.

*- סוכנות הידיעות האירנית IRNA מדווחת שלא היו נפגעים בפיצוץ בתחנת הכוח באספהאן.

*- בכיר בצבא ארה"ב על שורת הפיצוצים המסתוריים: "הניסיון שלי עם אירן אומר לי שהם יגיבו"
הגנרל האמריקני ומפקד הכוחות האמריקניים במזרח התיכון, קנת' מקנזי, התראיין לפני יומיים (שישי) לעיתון הוושינגטון פוסט וסיפר על פריסתם של כוחות ארה"ב באזור המתוח. מקנזי הסביר על היתכנות של חיכוכים עתידיים, בין היתר, גם עם אירן שייתכן ותהיה תקיפה יותר בשל האירועים האחרונים שקרו על אדמתה.

*- גרמניה: "השגנו שליטה על מגיפת הקורונה" .

*- שר הביטחון הלבנוני: " אנו נחושים להגן על ארצנו מפני איומים ישראליים.

*- הבלוג הסורי within יודע לומר כי בצהריים 6 מטוסי קרב מישראל ועוד 2 כטב"מים חגו מעל הבקעא המרכזית במעברי הגבולות שבין סוריה לבנון.

בדיווחים אחרים מלבנון נמסר כי מטוסי הקרב הישראליים ערכו תקיפות דמה מעל אזורים שונים בדרום לבנון, בהם גם בגזרת נבטיה. יש לציין, כי גם היום חג בשעות הבוקר מול חופי לבנון ודרום מערב סוריה מטוס המודיעין האמריקני מסוג בואינג P-8 פוסידון. ( 301 העולם הערבי)

*- תימן פונה לתמיכה בינלאומית במלחמתה בארבה לאחר שנחילי ענק החלו לשטוף את המדינה.

*- רשות האוכלוסין וההגירה מעדכנת שהבוקר החלה כניסתם של 700 עובדי מלונאות מירדן לעבודה באילת. כדי לאפשר את חזרתו של ענף המלונאות לשגרה במגבלות "התו הסגול", הוחלט שהעובדים הירדניים ייכנסו לישראל וישהו שבועיים בבידוד במלונות ייעודיים לפני שיתחילו לעבוד.

*-

 

כתיבת תגובה