משמר החופים התימני מסכל ניסיונות להברחת נשק איראני לחות'ים

משמר החופים  של תימן בים סוף תפסו סירה עמוסת שלוש טונות של תחמושת, לאחר שהמדינה הגבירה את סיורי הים במטרה ליירט משלוחי נשק איראניים לחות'ים.

גורם ביטחוני מקומי מסר כי ספינת משמר החופים עצרה ביום חמישי סירה ששטה במים התימניים ליד אי פרים – Perim.

Perim - Wikipedia

אנשי משמר החופים שעלו לסירה מצאו אלפי מחסניות תחמושת בשקיות ניילון גדולות ורובי סער מסוג AK47  לא ממוספרים שהוסתרו בפנים. גורם בכיר אמר כי שלושת אנשי הצוות התימנים, שהגיעו מאזורי חוף ים סוף שונים, נעצרו.

"הם הודו כי הם היו בדרכם לסודן כדי למכור את התחמושת", אמר הבוקר (ד ') הבכיר, שהעדיף להישאר בעילום שם.

לדבריו, שלושת התימנים היו חלק מרשת גדולה העוסקת בהברחת אמצעי לחימה ממדינות שונות, כולל איראן, לתימן ולמקומות אחרים. הבכיר לא אמר אם התחמושת והרובים שנתפסו נשלחו מאיראן. "החקירה עדיין נמשכת", הוסיף.

ביוני תפסו משמר החופים בים סוף סירה קטנה עמוסה בעשרות אקדחים  ואלפי מחסניות. באותו חודש נעצרו חמישה בני אדם לאחר שנמצאו כשהם מסתירים 40 קילו קוקאין בסירתם והיו בדרכם לאזורים שבשליטת חות'ים.

רשות משמר החופים התימני שהתפרקה במהלך הפלישה של החות'ים לאזורי החוף של המדינה בתחילת 2015 נבנתה מאוחר יותר על ידי הקואליציה בהובלת סעודיה. מאות חיילים שהוכשרו בתימן ומחוצה לה, נפרסו על סירות חמושות מהירות לאורך קו החוף הארוך של המדינה בים האדום והים הערבי.

זאת הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה שהתימנים הצליחו לסכל חדירות של סירות מבריחים מאריתריאה וליירט משלוחי נשק וסמים רבים.

"הצלחנו מכיוון שכולם תומכים בנו כולל הקואליציה בהובלת סעודיה, ההתנגדות הלאומית ואחרים. יש לנו עכשיו 150 סירות, "אמר הקצין והתהדר בהישגיהם.

הקואליציה בהנהגת סעודיה וממשלתה  של תימן המוכרת על ידי הקהילייה הבינלאומית האשימו את המשטר האיראני בשליחת נשק מתקדם לחות'ים, שמילאו מחדש את מחסניהם שהתרוקנו בלחימה או הושמדו בהפצצות אוויריות מסיביות.

ביוני הודיעה הקואליציה בהובלת סעודיה על תפיסת שני משלוחי נשק איראניים שהיו בדרכם לחות'ים.

בהתפתחות נפרדת אמר שגריר סעודיה בתימן, מוחמד אל-ג'אבר, כי מועצת המעבר הדרומית הבדלנית (STC) החזירה את הכסף שנתפס לבנק המרכזי בעדן, לאחר שהממשלה הסכימה לשלם לכוחות הצבא והביטחון בעקבות גישור סעודי מוצלח.

"המאמצים המתמשכים של ערב הסעודית, באמצעות פגישות ישירות בין ממשל תימן ל- STC, לפתור סוגיות של כספי CBY ותשלומי שכר וליישום הסכם ריאד, הצליחו בעקבות הסכמה בין שתי המפלגות להקל את הסבל בתימן." אל-ג'אבר צייץ ביום שישי.

בכירים בממשלה וב- STC מנהלים שיחות נרחבות בריאד, בתיווך ערב הסעודית, על סיום פעולות האיבה בדרום תימן ויישום הסכם ריאד.

בצפון תימן אמר משרד ההגנה כי כוחות הממשלה, המגובים במטוסי קרב של הקואליציה בהובלת סעודיה, תקפו את החות'ים באזור קאניה שבמחוז אא-ביידה שבמרכז המדינה.

 

כתיבת תגובה