מבזקי חדשות כלכליות ליום 19-7-2020

*- מדוע כל כך קשה לתזמן את שוק המניות?

פרופ' ברטון מלכיאל, מחבר הספר "הליכת אקראי בוול סטריט" שנמכר ביותר ממיליון עותקים ותורגם גם לעברית, אמר פעם כי הוא לא מכיר אף אחד שהצליח להכות את השוק לא מכיר אף אחד שמכיר מישהו אחר שהצליח להכות את השוק".
אחת הסיבות לכך שקשה להכות את השוק הוא "הסיכוי הבסיסי". מה זה אומר? מאז 1926 מי שהיה במזומן היכה את התשואה על מדד הS&P500 רק 29.5% מהשנים הבודדות, רק 23.3% מהתקופות של 3 שנים, רק 22.9% מהתקופות של 5 שנים ורק 14.9% מהתקופות של 10 שנים ואפס מהתקופות של 20 שנה או יותר (מקור האתר Wealth of common sense ). כלומר הסיכוי של מי שפסימי להיות צודק הוא נחות משמעותית מזה של האופטימי ברמה הסטטיסטית הבסיסית.

*- נטפליקס מפספסת והמניה קורסת

מניית נטפליקס צונחת כעת ב12% במסחר שאחרי הסגירה בוול סטריט לאחר שפיספסה את תחזית הרווח אבל בעיקר בגלל שהורידה את התחזית לרבעון השלישי. נטפליקס דיווחה על רווח למניה של 1.59 דולר, לעומת צפי של 1.82. ההכנסות הסתכמו ב6.15 מיליארד דולר והיו גבוהות במקצת מהצפי, מה שמעיד על המשך הצמיחה היפה במספר המנויים.

אם גם אתם הצטרפתם לנטפליקס ברבעון האחרון, אתם בין 10 מיליון המנויים החדשים שהצטרפו לחברה בתקופת סגר הקורונה – 2 מיליון יותר מכפי שצפתה החברה קודם לכן. לנטפליקס כיום 192.9 מיליון מנויים. ברבעון השני של 2019 היו לחברה כ 151 מיליון מנויים.

*- העומדת בראש הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB), כריסטין לגראד, השאירה את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.5%-, כפי שהיה צפוי. כמו כן, היא לא הודיעה על שינוי כלשהו בתכנית ההרחבה הכמותית.
ההודעה הנוכחית מגיעה לאחר שבחודש מרץ האחרון הכריז ה-ECB על תוכנית הרחבה כמותית נרחבת על מנת לתמוך בכלכלת גוש האירו ואילו בחודש שעבר אף הרחיב את התכנית לרכישת אגרות חוב בעוד 600 מיליון אירו עד להיקף של 1.35 טריליון אירו.

מחר יתקיים מפגש פסגה (וירטואלי) נוסף בין מנהיגי אירופה. הסכמות יתמכו באירו.

מדדי הניידות והתחלואה באירופה (מלבד בריטניה) ממשיכים להיות מעודדים בהשוואה למרבית המדינות המפותחות. בסופ"ש מתוכנן מפגש פסגה (וירטואלי) נוסף בין מנהיגי אירופה שעיקרו המשך הלחץ של הכלכלות הגדולות, בהובלת גרמניה, לאישור קרן החילוץ הכלל אירופאית ורכיב המענק בקרן. ההתקדמות בנושא, לצד שיעורי תחלואה יחסית נמוכה (כרגע), ממשיכים לתמוך בחוזקו של האירו.

Government considerations for economic response to COVID-19 in low ...

*- איפה גדול יותר הסיכוי ליפול בשומה בבדיקת מס הכנסה, בישראל או בארה"ב?

לפי הכלכלן הראשי של האוצר הסיכוי של חברה ליפול בשומה בארץ הוא כ 4%. הסיכוי בארה"ב של חברה קטנה ליפול בשומה הוא חצי אחוז ושל חברה גדולה 6%. לפי המגזין SLATE הסיכוי בארה"ב של יחידים ליפול בשומה היה ב2019 0.45%, בהשוואה ל 1.11% שהיה ב 2011. האם הקנסות הכבדים הרבה יותר בארה"ב מאפשרים לשלטונות המס שם לבצע פחות שומות?

*- האם ל"חציית הזהב" יש משמעות?

בשבוע שעבר חצה הממוצע הנע ה50 יום של מדד הS&P500 את הממוצע הנע 200 יום מלמטה למעלה, מה שהטכנאים קוראים "חציית הזהב" (כשזה קורה בכיוון השני הטכנאים קוראים לזה "חציית המוות").
לפי ניתוח של חברת הברוקרים של קנטור פיצ'רלד, התופעה הזו קרתה 10 פעמים מאז דצמבר 1998. מדד הS&P500 היה גבוה ב100% מהמקרים אחרי 100 ימי מסחר ואחרי 200 ימי מסחר לאחר נתון כזה. נשמע דרמטי, לא? אנחנו נוסיף כי גודל המדגם קטן מידי כדי להסיק מסקנות נחרצות אך הנתון מעודד.

*- עגלת הקניות של אמזון היא הקופה החדשה:

כשפעילות האונליין של אמזון מתחזקת מיום-ליום, הם לא שוכחים את החנויות הפיזיות, כאשר אמזון השיקה בימים האחרונים את הDash Cart, עגלת סופר מקוונת וחכמה הסורקת אוטומטית כל פריט שנכנס אליה ותציג את החשבון על הצג שנמצא בה. העגלה מוגבלת כיום לכמות מסויימת של מוצרים בה, מפאת יכולות טכנולוגיות של החיישנים המוטמעים בה.
לא מדובר בעליונות טכנולוגית בשביל אמזון, שכן בכל חנויות אמזון גו קיימות מאות מצלמות וחיישנים בחנות עצמה שמחשבות לך את החשבון, אך ככל הנראה זה הוא פתרון אולטימטיבי לחווית הקנייה לרשת wholefoods שרכשה אמזון לפני מספר שנים בכמעט 14 מיליארד דולר, לה יותר מ500 סניפים גדולים משמעותית מסניפי חנויות הנוחות של אמזון.

*- נגיף הקורונה הוביל אנשים רבים למציאת תחביבים חדשים עקב המגבלות השונות כאשר כעת הבורסה לניירות ערך המקומית פרסמה נתוני שיא אודות מספר חשבונות ניירות הערך החדשים בבתי ההשקעות המקומיים.

מתחילת השנה ועד סוף חודש יוני נפתחו יותר מ77 אלף חשבונות חדשים, נתון המשקף קפיצה של לא פחות מ56%+ למול המחצית הראשונה אשתקד. לצורך ההשוואה, בכל שנת 2019 נפתחו כ98 אלף חשבונות חדשים.

נכון למצב הקיים, בו לא נראה כי התנודתיות עתידה להפסק לפחות לא בזמן הקרוב, אנו עתידים לראות המשך התעניינות מוגברת של הציבור בהשקעות בבורסות ברחבי העולם ובפתיחת תיקי השקעות מנוהלים. בשווקים בעולם הנתונים באים לידי ביטוי בצמיחה חדה בממשקים כמו רובינהוד שרושמת נתוני שיא השנה.

Economic Impact of COVID-19 - New Jersey Business Magazine

קרדיט: ערוץ הטלגרם הראל פיננסים

כתיבת תגובה