פרטים חדשים על סוכן 007 – ג'יימס בונד

וולינגטון סקוור 25, צ'לסי, לונדון: זו הכתובת של ביתו של סוכן 007, ג'יימס בונד, כפי שתואר בספריו של איאן פלמינג – כך מעריך הסופר הבריטי, וויליאם בויד, שעומד מאחורי הספרים החדשים על עלילותיו של סוכן הוד מלכותה.

במאמר שפרסם בויד במוסף הספרות של הטיימס, הוא סיפר כי בעת שביצע את התחקיר לקראת כתיבת הספר "סולו" בכיכובו של בונד לפני שבע שנים, הוא עבר על כל הספרים הקודמים של פלמינג וזיהה כי על אף שיש תיאורים של סביבת הבית בצ'לסי, אין כתובת מדויקת.

בעקבות זאת, הוא החל לחפש אחרי רמזים שעלו מהתיאורים – בעיקר בספרים "מונרייקר" ו"כדור הרעם" – וזיהה כי הם מצביעים על כך שהבית שכן בכיכר וולינגטון, רחוב מעגלי קטן שיוצא מקינג'ס רואד. בעבר כבר טען ג'ון פירסון, שהיה הביוגרף הראשון של פלמינג, כי הבית ניצב במספר 30, אולם לפי בויד היה מדובר בבדיחה פרטית כי חבר של פירסון מהאוניברסיטה התגורר באותו הבית.

בויד זיהה כי בבית מספר 25 התגורר דזמונד מקארתי, שהיה מבקר הספרים הראשי של הסאנדיי טיימס, בעת שפלמינג שימש ראש מערכת החוץ של העיתון. מקארתי ורעייתו מולי גם נהגו לארח מפגשים ומסיבות בסלון ביתם ואחד האורחים הקבועים היה סיריל קונולי, בן חסותו של מקארתי שגם היה חבר קרוב של פלמינג.

על כן, הערכתו של בויד היא שפלמינג עצמו גם נכח באירועים במקום וכך שאב את ההשראה לתיאור ביתו של בונד. בספר "מרוסיה באהבה" נכתב כי הדירה הייתה בקומת הקרקע עם "סלון עם חלון גדול וארוך", תיאור דומה לדירה של מקארתי. כמו כן, הסלון היה מלא בספרים ובונד תואר כטיפוס חובב קריאה.

לא מדובר במרגל היחיד שהתגורר באזור. ברחוב בייווטר 9, שגם יוצא מקינג'ס רואד וניצב מול וולינגטון סקוור, נמצא הבית של ג'ורג' סמיילי, רב המרגלים המפורסם מספריו של ג'ון לה קארה.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה