מבזקי חדשות ליום 18-7-2020. מתעדכן

*- דיווחים בסוריה: – כלי טייס בלתי מזוהים תקפו ריכוזי כוחות של המיליציות האיראניות במדבר הסורי. האזורים שהותקפו משתרעים בין האזור המדברי שליד עיר המחוז אלבוכמאל והעיר אלמיאדין . קולות נפץ נשמעו בבירור באזור דיר א-זור. על פי דיווחים מאוחרים יותר עשרות הרוגים ופצועים בתקיפה של מטוסי קרב לא מזוהים נגד יעדים של המיליציות האיראניות בדיר א-זור.

*- טענה- הפיצוץ בנתאנז שהרס את מפעל הרכבות הצנטרפוגות נגרם ממכונית תופת . איך זה מסתדר עם התצ"א – זה נשאר למומחים.

תמונה

*-  מטוס לאיסוף מודיעין אלקטרוני מדגם פוסידון של חיל האויר האמריקאי , בואינג P8A פוסיידון AE682EISR היה היום  במשימה, ליד בסיס האוויר הרוסי ( חמימים) בלטיקיה – וליד המתקן הימי בטרטוס הסורי, ומול החוף הלבנוני.

*- רוסיה – פוטין הורה למשרד ההגנה הרוסי לערוך מבחן פתע למוכנות הצבא בשני אזורים צבאיים.

*- כוחות הביטחון האיראנים פתחו באש על מפגינים בעיר בהבהאן וירו בהם, מכיוון שכוחות הביטחון פשטו על בתיהם של כמה מפגינים בשעות הלילה ועצרו אותם.

*- ארה'ב האריכה את איסור שייט אניות הקרוז עד סוף ספטמבר. האופטימיות הולכת ומתפוגגת.

*- אזהרת צונאמי לאחר רעידת אדמה בעצמה של 7,3 ליד חופי פאפואה.

*- בעקבות העלאת הכוננות בקרב כוחות ההגנה האווירית האיראנית נמנעים מטוסים אזרחיים מלטוס בשמיה מחשש שיופלו בטעות.

*- מנהל סופרמרקט באיראן מונה למנהל שדה התעופה של טהרן על בסיס קשרים אישיים .

*- א-סיסי : למצרים יש את הצבא החזק ביותר במזרח התיכון וביכולתו לשנות את פני המערכה בלוב במהירות .

*- המו"פ של ה- F-22 עלה כ -32.4 מיליארד דולר והמו"פ של ה- G-20 הסיני עלה 4.4 מיליארד דולר.

*- בארצות הברית, קנדה ובריטניה טוענים כי רוסיה פתחה במתקפת סייבר בניסיון לגנוב מידע על חיסוני קורונה.

*- סגן שר החוץ הרוסי "אלכסנדר גרושקו": "רוסיה תציב טילי גרעין בינוניים וקצרי טווח בקרבת גבולות האיחוד האירופי אם טילים גרעיניים אמריקניים יופיעו בפולין".

*- תגובות המשטר האיראני להפגנות בבהבהאן – חסימת הגישה לאינטרנט במחוז ח'וזאסטן, שם נמצאת העיר בהבהאן. זאת לצד גל מעצרים נרחב במשהד, טהרן בהבהאן ושיראז, ע"פ מקורות אופוזיציה.

*-  בכירים אמריקאים : "הגיע הזמן לדרוש דין וחשבון מהמשטר האיראני" . רמז לפעולה אמריקאית קרובה ?

*- שוב : מתקפת סייבר על מתקני מים בישראל
שתי מתקפות סייבר על מתקני מים ישראליים אירעו באחרונה. כך נודע הערב (יום ה') ל-ynet. אחת המתקפות הייתה ככל הנראה מול משאבות בגליל העליון והשנייה באזור מטה יהודה. ברשות המים אישרו את המקרים וציינו כי מדובר באירוע שלא גרם נזק. "מדובר בשני מתקני ביוב נקודתיים וקטנים במגזר החקלאי שתוקנו מיידית ועצמאית על ידי האחראי המקומי בקיבוץ ובמתקן, ללא נזק לשירות או השפעה בפועל", נמסר מרשות המים . "איראן הייתה אחראית למתקפת הסייבר באפריל.

*- קרטלי הסמים בקולומביה נרתמים למלחמה בקורונה – איימו כי חמושים שלהם יהרגו כל איש שלא יציית לסגר שהמדינה הטילה על יותר ממחצית המחוזות . ממש צדיקים .

*- איראן – כוחות שיטור וצבא איראנים הוזרמו היום לאספהאן,מחשש למהומות.

*- דובר צבא איראן – האלוף אבו אלפדל שכארג'י אומר כי טענות אמצעי התקשורת בישראל ובעולם כי מאות או אלפי הרוגים איראנים אינו אלא שקרים ולוחמה פסיכולוגית כי האמת היא כי במהלך ה-9 שנים האחרונות נהרגו בתקיפות ישראליות בסוריה רק 8 חיילים איראנים .

 

*- תופעה ערבית טיפוסית – עשרות לוחמים סורים שהתגייסו לאחרונה למיליציות השיעיות האיראניות ערקו לעברו לשרת במיליציות הסוריות הנאמנות לרוסיה. למה ? כי משלמים להם עוד כמה דולרים .

 

 

כתיבת תגובה