תחזיות קודרות לגבי מצב הכלכלה במדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה

היום אחר הצהריים קרן המטבע הבינלאומית פרסמה תחזיות קודרות לגבי מצב הכלכלה במדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה. התחזית צופה צמיחה שלילית של 5.7% במהלך 2020 עקב המשבר שכפה נגיף קורונה על מדינות האזור.

זוהי עוד תחזית שיש להתייחס אליה בקורטוב של זהירות בימים אלה. אותה קרן צפתה רק לפני כשלושה חודשים שכלכלת האזור תסיים את השנה עם צמיחה שלילית של "רק"3.3%. בתחילת משבר הקורונה, "מומחי" הקרן סברו כי ההשלכות של המשבר על המשק המזרח תיכוני יהיו שוליות. הם מתבדים מתחזית לתחזית ולכן לא אתפלא אם זה מה שיקרה גם עם הנייר של היום.

קצת צניעות לא תזיק לאותם מומחים מאחר שקשה לדעת בנקודת הזמן הנוכחית כיצד יתנהג השוק במהלך המחצית השנייה של השנה ויותר מזה קשה לדעת כיצד ינהג הנגיף ואם יהיה גל שני. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי הקרן תיאלץ לפרסם עדכון נוסף לתחזית בחודשים הקרובים. מבלי קשר למספרים, הדבר היחיד שיש להתייחס אליו ברצינות היא ההכרה שהמצב במזרח התיכון רק מחמיר מבחינת הביצועים הכלכליים.

בכל אופן בדברי ההסבר מהיום הדגישה הקרן את המצב הלא ודאי שאופף את כלכלת האזור ואת "המכה הכפולה" ממנה היא סובלת קרי ירידת מחירי הנפט והנגיף עצמו. הדו"ח מהיום צופה את הפגיעה הקשה יותר במדינות יצואניות הנפט (סעודיה, האמירויות) בעוד היבואניות (ירדן, מרוקו) צפויות ליהנות מירידת מחירי הנפט שתפצה על אבדן הכנסות בתחום התיירות והעברות עובדים מחו"ל.

COVID-19 Economic Impact: Middle East and North Africa

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין

כתיבת תגובה