הלוויין אופק -16עובד היטב ויספק מודיעין באיכות שיש רק ברשות מעצמות

היום (שלישי) הודיע משרד הביטחון הישראלי, כי הוא קיבל את התמונות הראשונות, שצילם הלוויין אופק -16, שבוע לאחר שיגורו לחלל – כך מוסרת סוכנות רויטרס.

אופק 16 הוא לוויין צילום וריגול ישראלי. הלווין הוא חלק ממשפחת הלוויינים אופק, שתוכננה ונבנתה על ידי התעשייה האווירית לישראל עבור משרד הביטחון – כך על פי וויקיפדיה.

אופק 16": צפו בתיעוד שיגור לוויין התצפית | צפו בתיעוד | מעריב

אמנון הררי, ראש מחלקת ענייני החלל והלוויין במשרד הביטחון, מסר לעיתונאים כי "זאת הבדיקה החשובה ביותר, מאז שיגור הלוויין אופק -16 וזה מראה שהכול הולך כשורה.

הוא הוסיף: "נמשיך בתהליך הרגיל של העברת הלוויין לשימוש מבצעי. אנו מצפים כי לוויין זה יעבוד ויספק, כמה שנים טובות, מידע מודיעיני נפלא למערכת הביטחון."

ישראל שיגרה את הלוויין אופק -16 ב -6 ביולי משדה פלמ"חים, וראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אז, כי הלוויין הזה יגדיל משמעותית את היכולות הישראליות לפקח ולהגיב לאיומים עוינים.

מאז שיגור הלוויין, מהנדסים ישראלים ביצעו בדיקות מקיפות, להפעלת הדרגתית של כל המערכות. הבדיקות אמורות להימשך במהלך השבועות הקרובים, לקראת כניסת הלוויין לשלב המבצעי.

הרשויות הישראליות אמרו כי לוויין זה, מצויד במערכות המעקב החדישות ביותר, לפיקוח על המתרחש באזור המזרח התיכון בפרט, וציין כי הוא עוקב אחר המתרחש בשטח ברמת דיוק גבוהה.

גורמים במשרד הביטחון הצהירו, כי הלוויין החדש מעניק לישראל יכולות מודיעיניות, שרק בידי המעצמות הגדולות בעולם יש, וכי בזכות המידע שנמסר לשירותי הביטחון, הוא יתרום להתקרבות בין ישראל למדינות אחרות במזרח התיכון הזקוקות לנתוני מודיעין כאלה.

מול תכנית החלל האיראנית: מאחורי שיגור הלוויין "אופק 16" - וואלה! חדשות

קרדיט: עמירם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה