מבזקי חדשות ליום 15-7-2020. מתעדכן

*- ביום שלישי אירעה רעידת אדמה 4 בסולם ריכטר 70 ק"מ דרומית לחסקה.

המרכז הסייסמולוגי הלאומי הסורי אמר בהצהרה בדף הרשמי שלו בפייסבוק כי "רעידת אדמה מתונה שנמדדה 4.0 בסולם ריכטר בשעה 14:31, היא מקומית 70 ק"מ דרומית לעיר חסקה ו -200 ק"מ מערבית לעיר מוסול העירקית."

*- מקינזי: אנו מסכימים עם כיוון הממשלה העירקית ביחס למיליציות:

מפקד פיקוד המרכז האמריקני, הגנרל קנת מקינזי, אמר כי הרשויות העירקיות מברכות על הנוכחות האמריקאית. בהצהרה אמר מקינזי כי ראש הממשלה מוסטפא אל-קאזמי עושה הכל נכון, וציין כי עמדת ארצות הברית, תואמת את עמדת הממשלה העירקית ביחס למיליציות. הוא הדגיש כי ממשלת עיראק מחויבת לאבטח את הכוחות האמריקאים,

הפוסט של מקינזי ביחס למיליציות הופיע לראשונה באתרי החדשות של עיראק.

*- דיווחים על הפרעות משמעותיות למספר רשתות באירן לאחר השעה 17:00. UTC (9:30 בערב זמן מקומי) נתוני רשת בזמן אמת מראים הפרעה משמעותית על קווי האינטרנט של המנויים המגבילים את יכולת התקשורת של האזרחים.

*- דיווחים: איראן פרסה מחדש סוללות S-300 בשטחה

על רקע סדרת הפיצוצים באתרים אסטרטגיים באיראן, דיווחו כמה כלי תקשורת זרים כי היא פרסה מערכות הגנה אווירית נגד מטוסים מסוג S-300 שקיבלה בעבר מרוסיה כולל סרטון שנטען כי מתעד העברה של סוללת טילים כזו, מה שעשוי להעיד על העלאת כוננות.

*- איראן – מקורות אופזיציה איראנים: ע'לאם עלי כפאש, קצין בכיר בדרגת עקיד (מקבילה לאל"מ) בכוח אלקדס של משמרות המהפכה, מת היום מקורונה.

*- אנשי הדממה של אסד במוסקבה ! חשיפה ראשונה

נחשפה פעילות רשת חשאית למימון מפעלי נשק כימי של אסד בסוריה , הלבנת הון בהיקף של מליארדי דולרים שהזרים בזמנו איל ההון הסורי מכלוף בעבור מתן סיוע כלכלי וטכנולוגי למשטרו של אסד. כולל אספקת ציוד עי חברות ענק שתמכו בתכנית הסודית להפצת הנשק הכימי ויצור טילים בליסטים של אסד.

*- בדרך להכרזה על יכולת מבצעית מלאה: משרד הביטחון והתעשייה האווירית קיבלו תמונות ראשונות מהלוויין 'אופק 16' .
שבוע לאחר שיגורו המוצלח לחלל, צוותי ההנדסה של מנהלת החלל במפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשייה האווירית, הפעילו הלילה לראשונה, את מצלמת לוויין התצפית 'אופק 16' והורידו תמונות ראשונות באיכות מצוינת, מהלוויין לתחנת הבקרה של התעשייה האווירית ביהוד.

*- סוריה: מחסן נשק של חיזבאללה עולה באש. כך מדווחת רשת "אל-חדת'" .

*- תמונות שפורסמו על ידי משרד ההגנה אזרבייג'ן מראות את השימוש הנרחב בכטב"מים מתאבדים מתוצרת ישראל נגד עמדות הצבא הארמני בנגורנו-קרבאך. נראה כי המזל"ט הישראלי "סטרייק סטייק" שנבנה על ידי אלביט מערכות היה הנשק העיקרי בהתקפות.

חימוש משוטט – ויקיפדיה

*- האיחוד האירופי לפני זמן קצר: השמירה על עסקת הגרעין האיראנית חשובה היום יותר מבעבר.

*- התרסקות. כלכלת סינגפור התכווצה ב-40% ברבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון ונכנסה רשמית למיתון .

*- בין 19 ל-23 מיליון משפחות בארה'ב עלולות לאבד את ביתן בעקבות התפוגגות ההגנה מפני פינוי בזמן מגפה כי לא שילמו את המשכנתא או את שכר הדירה.

*- ההיסטוריה חוזרת בגדול לרחובות לבנון האומללה, תושבים החלו להחליף סחורות בניהם,"בַּרְטֶר".. .

*- עצרות בכל רחבי איראן עצרת עקב תנאי החיים הירודים של העם ונטישת משאבי הנפט של המדינה.
יתקיים בכיכרות חשובות בכל רחבי איראן ביום חמישי, 26 ביוני, בשעה 18:00.

תושבי ארצנו היקרים, אנו מוזמנים להשתתף בכינוס זה. אנא הקפידו לחבוש מסיכה למניעת נגיף הקורונה.
אח יקר בסיג'י, אח יקר של המשטרה, יקיריכם מוזמנים לעמוד ליד בני ארצכם הסובלים מכאבים ונבוכים, לא מולם, אנשים אין להם לחם ללילה, הנוער של רצונותיהם מת ואיראן נמכרת, אם אתם אוהבים את המשפחה שלכם, אם אתה אוהב את ילדיך, אם אתה אוהב את העתיד שלך, את ילדיך, את משפחתך ואת מולדתך, ואתה לא עושה שום דבר למענו, תהיה לצידנו ולא להתמודד מולנו.

*- מרכז עלמא-פעילות המרכז מתמקדת באתגרי הביטחון של מדינת ישראל בגבול הצפוני ובאופן השפעתם על העורף הישראלי.

בדו"ח של המכון ,נחשפו אתריי טילים מדוייקים שלא פורסמו לפני כן, הנמצאים בעיקר באזורים הנשלטים על ידי חיזבאללה בביירות, מבצעיים ומוכנים לשיגור בכל רגע נתון . טילי Fateh 110 וטיליי M600 טווח בינוני של כ 300 ק"מ וטווח רחוק עד 700 ק"מ .טילים אלו מקבילים לטילים שעברו שדרוג בפרויקט טילים מונחים מדויקים של חיזבאללה.

נחשפו כ- 28 אתרים,ביניהם גם מקומות של תשתיות פיקוד ובקרה, הרכבת טילים, אתרי אחסון טילים ובונקרים, שנמצאו בסמוך לבתי ספר תיכוניים, מרפאות, בתי חולים, מועדוני גולף ומגרשי כדורגל, בנוסף לשגרירות איראן בלבנון ומשרד ההגנה הלבנוני.

Israeli research center finds locations of 28 new Hezbollah missile launch sites in Beirut, Lebanon (photo credit: ALMA RESEARCH AND EDUCATION CENTER)

קרדיט לתמונה :  ALMA RESEARCH AND EDUCATION CENTER

*- משרד החוץ של ארה"ב אישר עסקת ענק של מכירת 105 מטוסי קרב חמקן F-35 ליפן וכן רכש וסיוע נוספים, בסכום כולל של יותר מ-23 מיליארד דולר. העסקה טעונה אישור הקונגרס.

*- מקור איראני: ההסכם הצבאי בין המשטר הסורי לאיראן שנחתם לאחרונה מוסכם על רוסיה לפני כחצי שנה הועברו מערכות הגנה אווירית איראניות לסוריה, אך הרוסים לא הסכימו להפעיל אותם, בתואנה שהם יפריעו למערכות רוסיות.
"הוויכוח סביב נקודה זו ארך זמן רב וההסכמה של רוסיה כעת נבעה מהסכם בין איראן לרוסיה שבו איראן התחייבה לפנות את כל הגורמים הנאמנים להם בלוב.

( קרדיט לידיעות : חברי קבוצת נציב)

כתיבת תגובה