התחזית לשווקי המניות, האג"ח, הזהב ותחזית לאינפלציה- פרופ' ג'רמי סיגל

פרופ' סיגל, פרופסור באוניברסיטת וורטון היוקרתית שבפניסלבניה. הוושינגטון פוסט קרא לספרו של סיגל "מניות לטווח הארוך" אחד מעשרת ספרי ההשקעות הטובים ביותר של כל הזמנים. סיגל הוא יועץ לחברת קרנות הסל Wisdom Tree וגם בעל מניות מיעוט בחברה

לאחרונה התראיין סיגל באתר The Big Picture . להלן כמה מעיקרי הדברים. סיגל אומר ששוק השוורים באג"ח הגיע לסיומו בימים אלה, ושבחודש מרץ ראינו את שערי הריבית הנמוכים בימי חיינו:

ההדפסה של הכסף הפעם (בניגוד למשבר ב 2008), שלושה טריליון דולר ועוד החבילה הפיסקלית של שלושה טריליון דולר הביאו לגידול דרמטי בכמות הכסף מאחר שהבנקים הגדילו את ההלוואות שלהם (הערה שלנו: הצע הכסף גדל בארה"ב ב 24% לעומת שנה שעברה). סיגל הפך לסופר אופטימי לגבי שוק המניות בחודש מרץ ונשאר כזה. סיגל צופה שאם יהיה חיסון לקורונה, בשנה הבאה יהיה גידול אדיר בביקוש של הצרכנים שהוא כרגע רדום (כלומר תיירות, מסעדות וכו'). סיגל צופה שזו תהייה הפעם הראשונה זה שני עשורים שנראה אינפלציה. הוא מצפה לאינפלציה של 3-5% לשנה, ו 10%-15% על פני שנתיים – ארבע שנים. הוא אומר שלארה"ב יש חוב של 20 טריליון דולר, ואינפלציה של 15% תשחוק את החוב בכ- 3 טריליון דולר ריאלית. התשואות על האג"חים יעלו משמעותית. מי שמחזיק אג"חים יישחק קשה ויהיו לו הפסדי הון ניכרים. הוא מדגיש שהוא לא מצפה לאינפלציה גבוהה, אפילו לא חד ספרתית גבוהה.

סטרווד ווסט לימיטד >> הורדת דירוג ותחזית שלילית

פרופסור סיגל חושב שהמובילות של חברות הטכנולוגיה תימשך לאורך זמן והדבר היחיד שיכול להפריע להן זו פעילות ממשלתית נגד מונופולים. הוא מצפה לכשיימצא חיסון לקורונה חברות מחזוריות יתנו ביצועים עודפים, אבל זה לא לא יימשך לאורך הטווח הארוך. סיגל לא רואה דמיון בין מה קורה היום בתחום הטכנולוגיה לבין הבועה של הדוט קום. ביום שהנאסד"ק הגיע לשיאו במרץ 2000, סיגל פרסם מאמר בוול סטריט ג'ורנל שכותרתו ״חברות טכנולוגיה גדולות הן לפרייאריים". הוא מזכיר שהמכפיל הממוצע של חברות הטכנולוגיה הגדולות אז היה 90.

הרכב התיק המקובל בארה"ב במשך השנים היה 60% מניות, 40% אג"ח. בגלל הריבית הנמוכה סיגל מציע תיק של 75% מניות ו 25% אג"ח. בפעם הראשונה בקריירה של סיגל, האחרון טוען כי יש לשלב בתיק אחוז מסויים של זהב. סיגל אומר שהתשואה הריאלית השנתית ארוכת הטווח של מניות בעבר היתה 6.5% והצפי שלו לעשרים השנה הקרובות שהיא תהייה בסביבות 5.5%.

קרדיט:ערוץ הטלגרם "הראל פיננסים"

כתיבת תגובה