שר הבריאות האיראני: היכונו למרד העניים במדינה עקב המצב הכלכלי הקשה

עם הצטברות המשברים הכלכליים באיראן, שמגיפת קורונה החריפה בנוסף לסנקציות, חוששים בכירים באיראן מהתחדשות ההפגנות כמו שהיו בנובמבר האחרון – כך מדווחת רשת אלערביה.

שר הבריאות והחינוך הרפואי, סעיד נמקי, הזהיר מפני השלכות הלחץ הכלכלי שגורם משבר קורונה, והצביע על מחאות אפשריות מצד כמה קבוצות מוחלשות. "כוחות הצבא והביטחון צריכים להיות מוכנים להתמודד עם כל מרד", אמר.

עוד ציין במהלך ישיבת הוועדה למאבק בקורונה בטהראן אתמול, יום רביעי, על פי "איראן אינטרנשיונל", כי "משרד הבריאות, שהיה מוטל עליו לעסוק בנושאי בריאות וחיים של אזרחים, היה צריך לשים לב יותר לנושאי החיים מאשר לנושאי בריאות ולומר לחבריו לכתוב פרוטוקול " כיצד לפתוח עסק מחדש, ולא כיצד לסגור אותו. " הוא הוסיף, "אנו סובלים מסנקציות ומחסני המזון שלנו ריקים בגלל הלחץ האמריקני."

לכן השר איראן מזהיר, בדו"ח ביטחוני שהגיש , כי אנשים הולכים לכיוון ההתקוממות אזרחית בגלל "עוני וחוסר תקווה", והוסיף כי יש להתייחס לנושא זה ברצינות. הוא קרא לכוחות הביטחון והצבא "לחשוב על פרנסתם של אזרחים ולא  שיש מרד", והוסיף כי הממשלה אינה יכולה לתמוך בעניים מכיוון שאוצרה ריק.

من طهران

יותר מ 12 מקרי מוות

זה מגיע בתקופה בה המדינה רושמת עלייה יומיומית חדשה בהידבקויות בוירוס הקורונה. משרד הבריאות הודיע ​​כי המספר הכולל של מקרי המוות בקורונה עלה על 12,000 , זאת תוך עלייה חדה במספר מקרי התמותה היומית בשבוע שעבר, תוך צמצום אמצעי הבידוד הכלליים. סימה סאדאת לארי, דוברת משרד הבריאות, אמרה בהצהרה ששודרה בטלוויזיה הממלכתית כי המספר הכולל של הנדבקים בקורונה במדינה הגיע ל 248,379, כולל 209,463 שהחלימו.

איראן רשמה 200 מקרי מוות ממחלת קוביד -19 תוך 24 שעות ביום שלישי, הנתון הרשמי הגבוה ביותר שרשם משרד הבריאות מאז פרוץ המגפה.

 

הנשיא חסן רוחאני הודיע ​​ביום שבת על צעדים חדשים במאמץ לבלום את התפשטות המגפה, והדגיש כי אזרחים שלא יעטו מסכות יימנע מהם קבלת שירותים ממשלתיים וכי מעסיקים שלא מקפידים על הנחיות בריאות ייסגרו למשך שבוע.

עם חזרת העליה במספר הנפגעים במדינה, הטלוויזיה הממלכתית שידרה בימים האחרונים ראיונות מהשטח, כאשר אזרחים משתמשים בתחבורה ציבורית ובקניונים מופיעים ללא מסכות, מה שמעיד כי הם לא מאמינים כי המצב אכן קשה, או שהמסכות  לא נוחים להם.

من طهران (أرشيفية- فرانس برس)

 

כתיבת תגובה