רוסיה:טורקיה בחנה ביצועי סוללת S-400 על מטוסים אמריקאים וזיהתה חמקנים

העיתון "רוסיסקאיה גאזטה" מדווח באמצעות הכתבת  אנג'לינה מילצ'נקו כי טורקיה בדקה את מערכת ההגנה האווירית הרוסית החדשה נגד מטוסים אמריקניים למרות איומי וושינגטון שלא לעשות זאת.
העיתון מגלה כי בטורקיה נבדקו תיפקודיה של מערכת ההגנה האווירית הרוסית S-400 על מטוסים אמריקאים כשהתקרבו לבסיס האוויר האמריקאי בטורקיה. הבדיקה נערכה למרות אזהרת ארה"ב מפני סנקציות אפשריות.

تركيا اختبرت إس-400 على مقاتلات أمريكية

ה- S-400 נבדק בטורקיה גם בסתיו האחרון. באותה תקופה נבדקה מערכת טילים זו גם על מטוסים אמריקאים שטסו מעל אנקרה בגבהים שונים, בעוד שהמערכת הרוסית השתלטה על השמיים.

בעניין זה, המומחה הצבאי אלכסיי לאונקוב אישר לסוכנות החדשות הפדרלית כי ה- S-400 הצליח לזהות גם מטוסים חמקניים אמריקאים.

הסוכנות מציינת כי המערכת הרוסית זיהתה את מטוסי הדור החמישי האמריקני, 200 ק"מ מהבסיס הצבאי. הצבא הטורקי החליט לנצל הזדמנות זו, כדי לבחון את המערכת הרוסית על יעדים אמתיים. לאונקוב הניח שמינהל ההגנה האווירית הטורקית בדק רק את מערכת הרדאר של המערכת הרוסית.

הוא הוסיף ואמר כי "כשמגיע האות לא נורים טילים , אבל התכנית ליירט מוכנה לחלוטין: איתור יעדים ומעקב אחריהם לפני שיגור. במקום זאת, הכל נעשה בצורה אלקטרונית, והמערכת האוטומטית מחשבת את פגיעת הטיל ביעד שלה. כלומר, זה נעשה למטרות לימוד ואימון בלבד, בלי לירות טילים.

לאונקוב הדגיש כי הצד הרוסי טען תמיד שמערכת ההגנה האווירית החדישה שלו חושפת מטוסי חמקן אמריקאים.

הוא הוסיף כי במקרה זה, הגילוי של מטוסי הקרב, היה במרחק קרוב יותר- 200 ק"מ, במקום זאת, גם אם המטוסים האלו היו טסים 300 ק"מ ולא 200 ק"מ, הם היו מתגלים. זמן התגובה של המערכת מאפשר להניח , שהטילים ממוקדים על כלי הטיס בזמן שמזהים את כוונותיו, אגב, הסינים גם בדקו בהצלחה את ה- S-400, לטווח מרבי וירו טיל מטרה.

רוסיה סיימה את החוזה הראשון שכלל אספקת  ארבעה גדודי S-400 לטורקיה, בשווי של 2.5 מיליארד דולר, ועל פי "RIA נובוסטי", הסכימו שני הצדדים על יישום השלב השני.

أنقرة تواصل تسلم معدات "إس 400" وواشنطن تلتزم الصمت | أخبار عربية ...

קרדיט: עמירם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה