היום החשוב ביותר בלוח השנה האקדמי בסין- הבחינות לאוניברסיטאות

היום החשוב ביותר בלוח השנה האקדמי בסין יגיע מחר כאשר בוגרי בתי הספר התיכוניים ברחבי המדינה ישתתפו בגאוקאו, בחינת הכניסה השנתית לאוניברסיטאות שמעוררת חשש בקרב הורים ותלמידים בשל השפעתה הקריטית על עתידם של הצעירים. כ-10.7 מיליון תלמידים טלו חלק בבחינה, המספר הגבוה ביותר מאז 1977.

הבחינה, שתתפרס על פני יומיים, נדחתה בחודש בשל ההתפרצות הנרחבת של מגפת הקורונה באזור בייג'ינג. כל הנבחנים יצטרכו לעבור בדיקת חום עם הגעתם ויעטו מסכה במהלך הבחינה, בכל כיתה יהיו תשעה תלמידים לכל היותר כדי להבטיח ריחוק חברתי, בכל חדר יוצב ציוד חיטוי והמשגיחים יעטו חליפות מגן ומשקפיים.

משרדי החינוך וביטחון הציבור הגבירו את מאמציהם למנוע מעשי מרמה אחרים במהלך הבחינה ויותר מ-200 חשודים נעצרו עד כה, רבים מהם בחשד למכירת ציוד אלחוטי ומכשירים מתקדמים שאמורים לסייע בהעתקות. במחוז ליאנונינג שבצפון מזרח סין הלכו שלב נוסף ויפעילו לראשונה טכנולוגיה של בינה מלאכותית שתנתח את הצילומים מכל חדרי הבחינות על מנת לזהות חשד להפרות, אולם ההחלטה הסופית תהיה של צוותי הפיקוח.

פאנג, תושב בייג'ינג שבנו סיים את בית הספר פנגטאי מספר 2, סיפק תיאור של השגרה הבלתי רגילה של החודשים שקדמו לבחינה, כאשר התלמידים נאלצו ללמוד בבית בשל הסגר. לדבריו, המורים עקבו אחרי בריאותם של התלמידים בכל יום וסיפקו להם הדרכה פסיכולוגית גם כאשר היו בבית. "אני מקווה שבני יוכל לגשת לבחינה ברוגע ויעשה את המיטב", אמר. "בזמן המיוחד הזה, הוא לא רק ירוויח את הפרסים על עבודתו הקשה כדי להגיע לקולג', אלא גם ניסיון רב תועלת עבור החיים".

China 1st 'autonomous university' opens in Shenzhen - China ...

קרדיט:ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה