מבזקי חדשות מהעולם ליום 6-7-2020 . מתעדכן

*- הממשלה המקומית בחבל גליסיה שבספרד הטילה סגר על אזור מרינה שבמחוז לוגו בצפון מערב המדינה, שבו מתגוררים כ-70 אלף בני אדם, אחרי שאותרו קרוב למאה מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה. הצעדים יהיו בתוקף החל מהלילה בחצות למשך חמישה ימים ויסתיימו לפני הבחירות המקומיות ביום ראשון הבא.

מדובר באזור השני בספרד שבו מוטל סגר מקומי מאז סיום מצב החירום ב-21 ביוני, כאשר אתמול נמסר על מגבלות דומות באזור סגרייה שבקטלוניה, מערבית לברצלונה, שם מתגוררים כ-200 אלף בני אדם.

*- מושלת טוקיו המכהנת, יוריקה קויקה, האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד, זכתה בכהונה שנייה עם קרוב ל-60 אחוז מהקולות אחרי שגברה על לא פחות מ-21 מתמודדים נוספים, ותמשיך להוביל את העיר לקראת האולימפיאדה שנדחתה לשנה הבאה – כך עולה מהמדגם שפורסם עם סגירת הקלפיות בהצבעה שנערכה תחת הנחיות של ריחוק חברתי ועטיית מסכות על רקע התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה במטרופולין של בירת יפן.

*- מינויים חדשים בקוריאה הדרומית בצל המתיחות האחרונה עם הצפון: חבר בית הנבחרים מטעם מפלגת השלטון, לי אין-יאנג, מונה לשר החדש לענייני האיחוד במקומו של קים יון-צ'ול שהתפטר לאחר פיצוץ משרד התיאום המשותף לפני שבועיים.

ראש שירות הביון הלאומי, סו הון, מונה ליועץ החדש לביטחון לאומי במקומו של צ'אונג אוי-יונג, שמילא תפקיד מפתח במגעים מול קוריאה הצפונית ומול ארה"ב, כולל לפני פגישות הפסגה ההיסטוריות לפני שנתיים, וישמש כעת יועץ מיוחד של הנשיא מון ג'אה-אין לעניינים דיפלומטיים וביטחוניים.

את מקומו של סו בניהול סוכנות הביון ימלא חבר בית הנבחרים לשעבר, פארק ג'י-וון, לשעבר ראש הסגל בלשכתו של הנשיא לשעבר, קים דה-ג'ונג, שגם היה מעורב בפגישת הפסגה בין קים לבין רודן קוריאה הצפונית הקודם, קים ג'ונג-איל, בשנת 2000.

*- נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודה לאזרחי ארצו על אישור התיקונים לחוקה שיאפשרו לו לשלוט עד שנת 2036. "אני רוצה לפנות לאזרחי רוסיה עם מילות הוקרת תודה ולומר לכם 'תודה רבה' על תמיכתכם ועל האמון שלכם", אמר בפתח ישיבת הוועדה המייעצת לקידום פטריוטיות ברוסיה. במהלך דבריו, הוא חזר על הבעת התודה פעמיים נוספות.

פוטין גם הבהיר שהוא מבין מדוע היו מי שהצביעו נגד התיקונים. "יש לנו בעיות רבות שלא נפתרו", ציין. "אנשים ניצבים לא פעם בפני חוסר צדק, חוסר רגישות, אדישות, רבים חיים בתנאים קשים, ועבורנו – הנהגת המדינה – נראה לעתים קרובות שאנחנו עושים כל שניתן. אבל החיים מראים אחרת. עלינו לפעול מהר יותר, במדויק יותר, מאורגן יותר ויעיל יותר".

לפי הנשיא הרוסי, התיקונים יאפשרו לקדם את המדינה באופן היעיל ביותר מאז נפילת ברה"מ. "אנחנו עדיין פגיעים בדרכים רבות", אמר. "אנשים אומרים שעשינו כמיטב יכולתנו, אבל אנחנו צריכים יציבות פנימית וזמן לחזק את המדינה, את כל המוסדות שלה".

*- הבנק המרכזי של ליטא השיק היום סדרה חדשה של מטבעות לאספנים – מטבע כסף של חמישה אירו ומטבע ניקל של 1.5 אירו – במטרה להעניק תקווה לכל העולם מול מגפת הקורונה.

על צדו האחד של המטבע מופיעות קרניים שמאירות של המספר "2020" ויוצרות צל עם סמל המצוקה הבינלאומי "SOS", בעוד שבצד השני מופיע מחוג שמגיע לנקודה הקריטית שצבועה באדום. על שולי המטבע נכתב בלטינית ובליטאית: "אחרי האפלה, תקווה לאור".

"המטבע שמוקדש לתקווה הוא סמל, מוכיח שאנחנו יכולים לשרוד את כל הקשיים שנופלים עלינו, שאפילו בתקופות האפלות ביותר, אנחנו יכולים לסייע אלה לאלה, להתאחד ולעבוד למען מטרה משותפת", אמרה סגנית נגיד הבנק, אסטה קוניושי. "המטבע הוא גם הזדמנות להוקיר תודה לכל מי שתרמו למאבק במגפה – מהרופאים לכל אדם ברחבי העולם – לכל מי שמילאו אחרי כל המלצה, עבדו מרחוק, לימדו את ילדיהם בבית ותמכו ביקיריהם".

*- שיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ועמיתו הבלארוסי, אלכסנדר לוקשנקו, שרק לפני ימים אחדים האשים את רוסיה בהתערבות בבחירות בארצו, חנכו היום יחד פסל ברונזה חדש בגובה של 25 מטר לזכרם של מאות אלפי חיילי הצבא האדום שנלחמו נגד גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

הפסל הוצב בעיר רז'ב שבמערב רוסיה, אשר נכבשה על ידי הנאצים ורבים מתושביה נרצחו, בהם 38 יהודים, או נשלחו למחנות עבודה. הקרבות העזים שהתחוללו באזור במהלך 1942-43 גרמו לחורבנה של העיר.

תמונה

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה