מבזקי חדשות ליום 4-7-2020 . מתעדכן

*- ממזרח לתחנת הכוח איספהאן, אור צהוב גדול ומוזר, דיווחים על ריחות חריגים וזיהום אוויר.

*- מחלקת המדינה של ארה"ב  #آمریکا בתגובה לתאונה #آتش_سوزی במתקנים גרעיניים חשודים בנתנז –  #نطنز : "האירוע הזה הוא עוד תזכורת לאופן בו המשטר #ایران האיראני מתעדף תוכנית גרעינית במקום לתעדף את צרכיו של העם האיראני".

*- ניו יורק טיימס: הפיצוץ באתר הגרעין בנתנז  #نطنز גרם נזק כבד באתר ייצור הצנטריפוגות החדשות.

תמונה

*- הכתב הפוליטי חוסין עבדול חוסין:ראש ממשלת עיראק –  אל-קזמי מנצל את הכעס הרב של הרחוב העירקי נגד ההשפעה האיראנית  #إيران

*- דובר ממשלת איראן  #الحكومة_الإيرانية עלי ראבי, בראיון ל"ספוטניק ":" אם זו ממשלת וונצואלה  #فنزويلا ואנשיה זקוקים לסחורה שאיראן יכולה #إيران לספק, נשקול זאת ברצינות. איומים אמריקאים לא ישפיעו על נכונותנו לסחר חופשי וחוקי בין המדינות. "

תמונה

*- לראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה, 200,000 איש נמצאו חיוביים לנגיף ב24 שעות האחרונות בעולם.

*- "שיטפון" של נפט ותורים ארוכים של מכליות נפט בחופי סין … מה הסיבה?

עומס כבד של מכליות נפט בחוף סין. נתוני מעקב אחרי מכליות נפט, הראו כי סין מאחסנת נפט גולמי בכמויות אדירות, ומפיקה תועלת מירידת המחירים בתקופה האחרונה, בגלל משבר נגיף הקורונה.

רשת CNN מסרה דו"ח בנושא זה, כי סין רכשה באביב כמויות גדולות של נפט זר , במחירים נמוכים, מה שגרם לתורי ענק של מכליות הנפט, שנשאו מלאי זה בים, בטרם פריקת המטען שלהם.

נכון ליום 29 ביוני, היו בסין,שהיא צרכנית הנפט השנייה בגודלה בעולם, 73 מיליון חביות נפט, ב59 מכליות שנצפו מול חופי צפון המדינה, כך עולה מנתוני קליפר  העוקב אחר משלוחי נפט מעבר לים.

רכשו בשפל – 290 מליון חביות נפט, שזה בערך המספר של המכליות שנמצאות בדרך ומול נמלי הפריקה. מהלך דומה היה בשפל הנפט של 2008.

*- מעל 60% מלוחמיי חיזבאללה לא קיבלו את שכרם בחודש יוני, ו -40% ממפקדיה הבכירים של המפלגה ואנשי ההנהגה קבלו את שכרם "מתחת לשולחן", בדולרים.

*- ראש ארגון ההגנה האזרחית  של איראן, גולמרזה ג'לאלי: אם יוכח כי ארצנו הותקפה על ידי סייבר, אנו נגיב, התגובה שלנו להתקפת הסייבר היא חלק מכוח ההגנה של המדינה.

*- מקורות זרים: ‏ישראל בכוננות שיא לאחר שהתקבל מידע קריטי לגבי תגובה איראנית על מה שמגדירים שליטיה, "מעשיה של ישראל".
‏הופעל הקו האדום בין ירושלים לוושינגטון. (קרדיט : יהושוע מאירי ליכטר)

*- ישראל מס 2 בעולם בקצב צמיחת מספר חולי הקורונה למיליון נפש .

*- איך השוק הולך בכיוון אחד והכלכלה בכיוון אחר?
לפי נתונים של מריל לינץ הבנק המרכזי האמריקאי קנה נכסים ב 2.3 טריליון דולר ב 16 השבועות האחרונים (ההרחבה הכמותית ה4) לעומת ממוצע של 0.3 טריליון דולר בהרחבות הכמותיות הקודמות.

 

 

כתיבת תגובה