ארה"ב שוקלת לקנות את טילי ה-S-400 הרוסיים מטורקיה

בתוך טיוטת תקציב ההגנה לשנת 2021, ארצות הברית של אמריקה מבקשת לרכוש מטורקיה את טילי ה-S400 הרוסיים שקנתה, והמהווים מכשול ביחסי אנקרה וושינגטון ומונעים את התפתחותם.
רוב התקשורת הטורקית, כולל העיתון "חדשות טורק", הפיצו את טיוטת התקציב שהוכנה על ידי הוועדות בסנאט האמריקני, לאחר שנציגי הרפובליקנים הציגו הצעה להוסיף תקציב לרכישת הטילים הרוסים השנויים במחלוקת בין אנקרה לוושינגטון.
הטיוטה צורפה למאמר אחר שכולל את משרד ההגנה האמריקני ומחלקת המדינה שקיבלו התחייבות בכתב מהרשויות הטורקיות שלא להפעיל טילים שאינם תואמים מערכות אמריקאיות, או להשתמש בהם באופן שונה.
המהלך האמריקני מראה את המאמצים לפתור את המשבר הבולט עם טורקיה, שכן הוא מתקשר לנושאים אחרים, שהעיקרי שבהם הוא נושא מטוסי הקרב מדגם F-35 המתקדמים, שבפרויקט זה טורקיה היא שותפה אסטרטגית ושילמה כסף כדי לרכוש יותר ממאה מהם, וכן הצורך למצוא יצרניות אחרות לחלקי המטוס שיוצרו עד כה על ידי חברות טורקיות .
גורמים העוקבים אחרי הנושא אמרו כי אמריקה רוצה לשלם כסף עבור הטילים הרוסים ולבקש מטורקיה לזרוק טילים אלה לפח, ובוודאי שזה לא אומר שאמריקה רוצה להעביר את הטילים האלה אליה מטורקיה, מכיוון שבטוח שהתנאים של רוסיה לתורכיה בתהליך המכירה אוסרים העברת סודות הטילים  לצדדים שלישיים, ולמנוע את הכעס הרוסי בעקבותיו על טורקיה.
טורקיה מבקשת להתגבר על המחלוקות הבולטות עם אמריקה, מכיוון שהיא חוששת מסנקציות כלכליות וצבאיות שיגרמו למשבר מדיני בין שתי המדינות בהיעדר פתרונות הקשורים לטילים רוסים, והיא מעדיפה לחזור למערכת היחסים האסטרטגית בין שתי המדינות, מאחר שהיא מבקשת למצוא איזון ביניהן, כדי לא לאבד אף אחד על חשבון הצד השני.

אמריקה מבקשת לקנות טילי S-400 רוסיים מטורקיה

כתיבת תגובה