חוק הביטחון הלאומי הסיני ייכנס לתוקפו החל ממחר בהונג קונג

הממשלה המקומית בהונג קונג חשפה את הנוסח המלא של חוק הביטחון הלאומי שייכנס לתוקפו החל ממחר, ולפיו כל מי שיורשע בעבירות של בדלנות וטרור עלול לעמוד בפני עונש מקסימלי של מאסר עולם.

לפי החוק, שהנשיא שי ג'ינפינג חתם עליו אחרי שאושר הבוקר רשמית על ידי הקונגרס העממי הלאומי, העונש על הרשעה במעשה שמוגדר כחתרנות, טרור, בדלנות או קשירת קשר הוא עשר שנות מאסר עד מאסר עולם במקרים חמורים.

הצתה והשחתה של התחבורה הציבורית בכוונה תחילה "על מנת להטיל אימה על ממשלת הונג קונג או הממשלה הסינית למטרות פוליטיות" נחשבות לעבירות טרור. בכך מנסה המשטר למנוע את ההפגנות שהשביתו את הרכבת התחתית בעיר בשנה האחרונה.

עוד נאמר בחוק שלרשויות בהונג קונג תהיה סמכות להעמיד לדין על עבירות של ביטחון לאומי, למעט במקרים שבהם יהיו "קשיים מציאותיים" בשל מעורבות של "כוחות חיצוניים", בשל "רצינות המצב" או במקרים שבהם קיימים "איומים מציאותיים חמורים".

סעיף נוסף קובע שבייג'ינג תוכל להקים משרד מיוחד להבטחת הביטחון הלאומי בהונג קונג וכי יוצבו בו אנשי צוות מגופי ביטחון סיניים. עם זאת, לרשויות המקומיות בעיר לא תהיה שום סמכות לגבי המשרד והן לא יוכלו לפקח על אנשי הצוות או לבצע חיפושים במקום.

התקשורת הסינית דיווחה כי היום ערכו חיילים של יחידת הצבא העממי המוצבת בהונג קונג תרגילים בהשתתפות כוחות יבשה, ים ואוויר שנועדו מבוקשים שמנסים להימלט באמצעות סירות. בסרטון ששודר בטלוויזיה הסינית נראים חיילים עוצרים כלי שיט ומבצעים בו חיפוש, בעוד מסוקים מחפשים אחרי "הנמלטים".

China VS Hong Kong - Imgur

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה