נשיא איראן מודה: השנה הקשה ביותר עוברת עלינו בגלל הקורונה והסנקציות

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום (ראשון) כי השנה היא השנה הקשה ביותר עבורנו, בגלל הלחצים הכלכליים, ונגיף קורונה, כך על פי ערוץ הטלוויזיה "אלעלם".

הוא הוסיף כי היום אינו זמן מתאים למחלוקת בין שלושת המעצמות. (לא ברור כוונתו האם מדינות או מעצמות) אלא עלינו לעזור זה לזה, מכיוון שיש לנו 6 מחוזות במצב קריטי, וכל הפרובינציות חשופות להיות מוקד של הנגיף.

ההצהרה באה כשסגן שר הבריאות האיראני, עלי רזא ריייסי, הודיע כי "40% מתושבי מחוז קום וגילן נדבקו בנגיף קורונה, בעוד שהמספר בעיר הבירה בטהראן הוא כ -15%." עפ"י פרסומים סך התושבים בטהרן מונים יותר מ-9 מיליון איש ,כלומר יותר ממיליון ורבע איש מתושבי טהרן נדבקו בנגיף הקורונה.

על פי סוכנות הידיעות האיראנית, "IRNA", נאמר עוד במסיבת עיתונאים ביום רביעי שעבר כי "מספר החולים במחוזות אחרים נע בין 4 ל -5%", והוסיף כי "אם אנחנו רוצים להשיג חיסון קולקטיבי, חייבים להיות יותר מ- 65% נדבקים. "
מספרם ההולך וגובר של קרבנות הנגיף במדינה, הפך את איראן , למדינה המובילה במזרח התיכון במספר הנדבקים במחלת הקורונה,
סגן שר הבריאות האיראני גם הדגיש , כי בשל הסנקציות והבעיות הכלכליות שאנשים מתמודדים איתם, לא ניתן יהיה להמשיך את הסגר על המדינה (מה שיגרום להתפשטות המגפה גם למדינות השכנות תוך גרימת נזק היקפי קשה).

מספר הנדבקים בקורונה בעולם הגיע ל-200 אלף

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב.

כתיבת תגובה