מבזקי חדשות ליום 28-6-2020 . מתעדכן

*- אימה צרופה : לאחר ש-3 מבניו של אזרח סורי  נהרגו הוא קבל את תמונת בנו הרביעי שמת מעינויים באחד מבתי הכלא של אסד :

תמונה

*- התחילו עימותים ישירים בין כוחות גייס 5 הנאמנים לרוסיה לבין כוחות צבא סוריה הנאמנים לאיראן באזור דרעא . לפחות הרוג אחד.

*- דיווחים על תקיפות המיליציות האיראניות באזור אלבוכמאל במזרח סוריה. יש הטוענים כי זאת עבודה של כוחות הברית בהובלת ארה"ב ואילו המצפה הסורי לזכויות אדם טוען כי זאת היתה תקיפה של כלי טייס ישראלים .

*- מפקד משמרות המהפכה הציג היום ציוד צבאי חדיש בייצור איראני: משוריין בשם – "מקראן", מל"ט, תותח, מכ"מ, ומספר כלי נשק שונים.

*- מפקד משמרות המהפכה של איראן בביקור חשאי בסוריה ,מתריע מפני מהלכים של ארה"ב וישראל באזור,  לאחר שעבר במעבר אלקאים ומיד אחרי הביקור הקצר הוא נסוג במהירות לתוך עיראק.

 

*- משמר הגבול הסעודי אילץ 3 ספינות איראניות לצאת ממימי סעודיה לאחר שנכנסו "בטעות".

*- מספר הנדבקים בוירוס הקורונה חצה היום את ה-10 מיליון.

*- אריק ברבינג, לשעבר ראש מערך הסייבר בשב"כ- זו טעות חמורה לזלזל במערך הסייבר של איראן.."

* – במהלך 2012 ביצעה איראן את אחת מהתקפות הסייבר הגדולות בהיסטוריה עד אז נגד מחשבי חברת הנפט הלאומית הסעודית "אראמקו". בתוך שעות, לא פחות מ־35 אלף מחשבי החברה יצאו מכלל שימוש , דבר שניתק אותה מרשת התקשורת ויצר חשש כי יוביל להשבתת הפעילות של החברה האחראית על אספקת 10% מתצרוכת הנפט היומית העולמית.

*- באזור קפריסין נראה הגרר SB-36 גורר את הצוללת רוסטוב-על-דון לכיוון טרטוס. לפי מקורות רוסיים השילוב הזה עלול להיות לא טוב במיוחד.

*-זיינב מורנייה, אחותו של עמאד מורנייה, הודיעה על נישואיהם של "בתו של קאסם סולימאני" ו"בן של סייד האשם ספיאדין ", בכיר בחיזבאללה לבנון.

*- מצרים: הסכם עם סוכנות ייצוא הנשק הרוסית רוסובורן לאישור הרכבה של 500 טנקים T-90MS במצרים.

חברת תעשיות אוראל הרוסית תקים מתקן להרכבת טנקים במצרים, ורוב חלקי הטנק יובאו מרוסיה, שיורכבו במצרים.

*- משלחת ביטחונית של המודיעין המצרי תגיע לרצועת עזה כדי למנוע התדרדרות ברצועת עזה.

*- היחס בין ק"מ לחוף / למספר שוברות קרח הוא בעיקר לטובת רוסיה! מלאי הצי הכבד והבינוני של שוברות קרח הפעיל, בבנייה והמתוכנן באזור הארקטי :

תמונה

*-אתר דיר א-זור 24: רוסיה גייסה כ -50 מאנשי המיליציה של ה-"חיזבאללה" ו-"חטיבת אל-קודס "מתושבי מחוז דיר א-זור במטרה להעבירם לוב כדי להילחם בשורות כוחותיו של הפטר.
המגויסים עוברים קורס אימונים צבאי בשדה הנפט הילאל בלוב, ואחר יפוזרו בחזיתות הלחימה ובמשכורת של 2000 דולר.

*- מקורות לבנונים אישרו את קיומה של רשת של סוחרי מטבעות מדמשק, שפתחו שוק המרת מטבעות בעיירה שטורה כדי לקנות דולרים ולהעבירם למשטר אסד בדמשק, והמקורות אישרו כי הם מחזיקים בידם מאות מיליוני לירות לבנוניות וכי הם קנו היום דולר בשער חליפין של 9,000 לירות לבנוניות בהיעדר פיקוח או ברשלנות של שירותי הביטחון הלבנוניים.

*- חברת התעופה הלאומית של פקיסטן אומרת כי היא תפטר 150 טייסים בהאשמה שהם השיגו את רישיון הטייס שלהם על ידי כך שאחרים נבחנו עבורם. הדובר אמר כי ההחלטה מגיעה לאחר בדיקה של אירוע התרסקות בחודש שעבר שנהרגו בה  97 בני אדם בקראצ'י.

למעלה מ- 30% מהטייסים האזרחיים בפקיסטן הם בעלי רישיונות מזויפים ואינם מוסמכים לטוס – כך אמר שר התעופה. הצהרה חדשה זו עומדת בסתירה להצהרתם הרשמית בדבר הסיבה להתרסקות הקשורה במגפת הקורונה.

*- שער החליפין של הבנק האיראני הוא 42 אלף ריאל מול הדולר באופן רשמי, אך הוא מגיע ל -200 אלף בשוק הבלתי פורמלי.
בלבנון המחיר הרשמי הוא 3850 דולר לדולר ואילו מחיר השוק השחור הוא 9000 לירות.
בסוריה מתומחר הדולר בבנק המרכזי 1256, והמחיר הרשמי הוא 3,000 לירות סוריות.

*- המרכז הסורי למחקר מדיניות מביירות: סך ההפסדים הכלכליים בסוריה במהלך 9 שנות המלחמה, 530 מיליארד דולר. ארבעים אחוז מהתשתיות נפגעו, בשעה ששיעור העוני הגיע ל -86 אחוז בקרב הסורים, המונים כ -22 מיליון איש.

*- כהוקרה על מאמציו, הנשיא א-סיסי פרסם הצהרה לפיה יקודם  האלוף מוחמד אלאסאר # ElAssar, שר התעשיות הצבאיות, לדרגת רב אלוף.

כתיבת תגובה