לנוכח הפגנות המחאה הנוכחיות בארה"ב דיסני מעצבת מחדש מתקני שעשועים

חברת דיסני הודיעה כי היא מעצבת מחדש את המתקן של Spalsh Mountain (הר ההתזה) בפארקים שלה בקליפורניה ובפלורידה, כאשר במרכזו יעמוד הסרט "הנסיכה והצפרדע" עם הנסיכה השחורה טיאנה במקום הסרט "שירת הדרום" שנחשב לגזעני ביותר בתולדות האולפנים המפורסמים.

המתקן, שמאפשר למבקרים לשוט בתוך סירה עשויה מגזע עץ תוך מעבר במפלים, הציג מקומות ודמויות מתוך הסרט "שירת הדרום" משנת 1946 ששילב דמויות חיות ומצוירות והתרחש בתקופה שאחרי מלחמת האזרחים. השיר הידוע "זי-פה-די-דו-דה" זכה בפרס האוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר, אולם הסרט עורר ביקורות על תיאור גזעני של הדמויות האפרו-אמריקאיות.

לנוכח הפגנות המחאה הנוכחיות בארה"ב בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, הודיעו היום בחברת דיסני כי הם מעצבים מחדש את המתקן, כאשר במרכזו יעמוד הסרט "הנסיכה והצפרדע" משנת 2009, שבמרכזו טיאנה, הנסיכה השחורה הראשונה בתולדות דיסני, כאשר ברמקולים יושמעו שירי הסרט.

"טיאנה היא אישה מודרנית, אמיצה ומועצמת שמקדמת את חלומותיה ואף פעם לא מורידה עין ממה שחשוב באמת", נאמר בהודעה הרשמית. "כמו הנסיכה טיאנה, אני מאמינה שאומץ ואהבה הם מרכיבים מרכזיים עבור הרפתקאות נפלאות", הוסיפה צ'ריטה קרטר, המפיקה הקריאטיבית המובילה של הפרויקט.

קרדיט:ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה