מבזקי חדשות ליום 27-6-2020 . מתעדכן

*- ראש מחלקת הסייבר האיראני מאיים על ישראל בעקבות הפיצוץ אתמול ואומר

אם יתברר שישראל עומדת מאחורי הפיצוץ אתמול בתחנת הכוח נעשה לישראל "סופת סייבר" מהר מאוד מכפי שהם חושבים.

*- דיווח של הניו יורק טיימס- " הפיצוץ בפרצ'ין, בבסיס צבאי בו איראן ביצעה פעילות גרעינית. "

*- דובר החמאס חאזם קאסם אומר כי תנועתו מעריכה את החלטת הפרלמנט הבלגי לגנות את תכנית הסיפוח.

קאסם אמר כי הפרלמנט הבלגי דרש גינוי של כל החלטה שקיבלה ישראל לסיפוח אדמות פלסטיניות וכי על מדינות העולם לנקוט בצעדים נוספים לסיפוח זה, שמפר את החוק הבינלאומי. הוא קרא לכל הגופים הבינלאומיים לנקוט בצעדים אמתיים ורציניים כדי למנוע את מזימת הכיבוש הציוני בתוכנית הסיפוח מאחוריה עומדת אמריקה. (קרדיט : יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- גורמים אמריקנים תדרכו עיתונים ערביים וביקשו להעביר מסרים מרגעים לגבי תוכניות הסיפוח של ישראל. העיתון דאר אל-חיאת ציטט גורם דיפלומטי אמריקני שאמר כי יועצו של הנשיא טראמפ, ג'ראד קושנר, ייעץ לראש הממשלה נתניהו להמתין עם הסיפוח ולא לבצעו כעת. הגורם הסביר כי קושנר חושש מהשלכות של הסיפוח, בפרט על היחסים בין ישראל למדינות המפרץ. עוד דווח בעיתון כי הממשל האמריקני עוד לא קיבל החלטה רשמית באשר לסיפוח שמתכוונת לבצע ישראל.
במקביל, העיתון א-שרק אל-אווסט דיווח כי בשלושת הימים האחרונים קיימו בכירים בבית הלבן פגישות בנוגע לסיפוח אך עד כה לא התקבלה החלטה בנושא. גורם אמריקני בכיר אמר לעיתון כי שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, שב הלילה לישראל יחד עם יועצו של טראמפ אבי ברקוביץ וחבר ועדת המיפוי האמריקנית סקוט לית' כדי להמשיך בשיחות.

*- לא דווח על נפגעים בעקבות פיצוץ ענק של מיכלי הדלק בטהראן:

MNA – פיצוץ מסיבי של מיכל הדלק, התרחש בחלק המזרחי של טהראן , בליל שישי ולא דווח על נפגעים.
תמונות שהראו אור כתום, הפכו לוויראליות, בסביבות 00:30 בבוקר בשעה מקומית ביום שישי. שמועות נפוצו כי הפיצוץ התרחש במתחם תחמושת, אולם מאוחר יותר הוא נדחה על ידי משרד הביטחון האיראני.

ראש משרד יחסי הציבור במשרד הביטחון, תא"ל דויד עבדי, אמר כי הפיצוץ התרחש, במתקן לאחסון גז תעשייתי, באזור החיצוני בפרצ'ין. "למרבה המזל, הפיצוץ לא גרם לנפגעים", הוסיף וציין כי השריפה כתוצאה מההתפוצצות נשלטה במהירות , לאחר פעולה של אנשי הכבאות.

"צוותים הגיעו לאזור, כדי לבדוק מקרוב את האירוע", אמר עבדי והוסיף כי מידע נוסף על הפיצוץ, ימסר על ידי הרשויות.

*- עיראק : 13 אנשי ארגון הטרור אל-חשד א-שעבי נתפסו בסדנה בעת שהתעסקו בהכנת רקטות שככל הנראה יעדן היה שדה התעופה בבגדד (נמצאים שם גם כוחות אמריקאים).

כוחות המודיעין העיראקים בשיתוף עם כוח צבאי של האמריקאים עצרו את אותם פעילים.

בתגובה לכך הגיעו לגרין זון (מתחם שגרירות ארה״ב בבגדד) מספר פעילים בארגון הטרור אל-חשד א-שעבי ובנוסף גם מנהיג הארגון אבו פאדאק אל-מוחמדאווי הגיע.

*- ארגון קטאיב חיזבאללה מאיים לפגוע בראש ממשלת עיראק לאחר שנעצרו מספר פעילים ומפקדים בכירים אמש.

*- הבוקר משרד ההגנה האיראני מסר 3 מטוסי קרב חדשים מפיתוח מקומי לחיל האוויר האיראני.

המטוס נקרא "Kowsar", ולטענתם הוא מבוסס על מטוס הF-5 האמריקאי של חברת נורת'רופ, מטוס מהדור ה-4, "עם טכנולוגיה ברמה הגבוהה ביותר..״

*-  המשטר האיראני מממן קבוצות טרור בסך של כ-700 מיליון דולר בשנה, כך עולה מדו"ח של מחלקת המדינה האמריקאית שפורסם ביום רביעי.

"המשטר האיראני וכוחות הפרוקסי שלו ממשיכים לתכנן ולבצע פיגועים בקנה מידה עולמי. ב-2019 שילמה טהראן כמעט מיליארד דולר כדי לתמוך בקבוצות טרור, כולל החיזבאללה'. על פי הדיווח, הרפובליקה האסלאמית היא הגורם הגדול ביותר לטרור.

ממשרד החוץ האמריקאי נמסר כי "איראן מעורבת ישירות במימון טרור דרך משמרות המהפכה הכולל משימות ביון בצפון ודרום אמריקה, אירופה, המזרח התיכון, אסיה ואפריקה".

בנוסף נכתב בדו"ח כי המשטר מאפשר לארגון אלקעידה לפעול באיראן, לשלוח כסף ולוחמים לאזורי עימות באפגניסטן ובסוריה ולבסס את מעמדו במדינה. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

 

כתיבת תגובה