ענן אבק אדיר נע ממדבר סהרה, הגדול ביותר מזה חצי מאה,לכיוון ארה"ב

ענן אבק אדיר ממדים שנע ממדבר סהרה, הגדול ביותר מזה חצי מאה, צפוי להגיע מחר לדרום מזרח ארה"ב אחרי שחצה את האוקיינוס האטלנטי וכיסה את השמיים מעל האיים הקריביים.

הענן הענק והדחוס, שזכה לכינוי "גודזילה" ונראה בתמונות הלוויין, עשה מסע של יותר מ-8,000 ק"מ מהחוף המערבי של אפריקה ומאז שלשום הוא מכסה את השמיים מעל הים הקריבי בגובה של 20 עד 30 אלף רגל. היום הוא צפוי להגיע למדינות החוף בדרום מזרח ארה"ב, כולל טקסס ולואיזיאנה.

על אף שהחזאים ציינו כי הענן יוצר זריחות ושקיעות "תוססות" בצבעי כתום ואדום ואף מפריע להיווצרות של סופות באוקיינוס, מומחים לבריאות הציבור הזהירו מפני ההשלכות שיגרמו חלקיקי האבק למי שסובלים מבעיות נשימה ואלרגיה. "זה יהיה מסוכן עבור מי שיש להם בעיות רקע של מחלות ריאות", אמר ד"ר לן הורוביץ מבית החולים לנוקס היל בניו יורק סיטי. "אבל אפילו אנשים בריאים עלולים להיות מושפעים מהגירויים". הוא המליץ לצמצם פעילות בחוץ ולעטות מסכות.

במנהל האוקיינוסים והאטמוספרה האמריקאי ציינו כי מדובר בתופעה שמתרחשת בכל סוף אביב עד תחילת הסתיו, כאשר בכל שלושה עד חמישה ימים נוצרת שכבה של אוויר מאובק מעל מדבר סהרה ונעה מערבה, כאשר היא יכולה להגיע למרחק של אלפי קילומטרים. מומחים ציינו כי הענן הנוכחי הוא הגדול ביותר ועם ריכוז האבק הגבוה ביותר שתועד מזה 50 שנה.

The Dust Storm Microbiome

קרדיט:ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה