רוסיה:"הטיל המתקדם של ארה"ב המשוגר מהאוויר לא יעיל מול הנ"מ שלנו"

בתדרוך לתקשורת טענו גורמים רוסים שהטיל שארה"ב מנסה בהצלחה לדבריה על מטוסי הקרב שלה, לא אפקטיבי נגד מערכות הגנה מדגם S-400 מתוצרתם. גרסה של הטיל האמריקאי הוותיק קיימת גם בחיל האוויר הישראלי ומערכות רוסיות פועלות גם בסוריה.

בזמן שצבא ארצות הברית מדווח על ניסויים מוצלחים בשדרוג לטיל ה-AGM-88 HARM, גורמים ברוסיה טוענים שהטיל אינו יעיל נגד סוללות הטילים נגד מטוסים מתוצרתם מסוג S-400. הגורמים שתדרכו חלק מכלי התקשורת המקומיים, טוענים שטווח הטיל קצר מדי כדי להתמודד עם המערכות שלהם. "הטיל האווירי הכי מתקדם של ארה"ב לא יכול למערכת הרוסית", קבעו כמה מהם.

ויקיפדיה מגדיר טיל זה כדלקמן  :

AGM-88 הארם (AGM-88 HARM), (קיצור של High-Speed Anti-radiation Missile, מאנגלית: טיל מהיר נגד קרינה), הוא טיל נגד קרינה שתוכנן להתביית על מכ"מי בקרת אש של מערכות נ"מ. הטיל פותח על ידי חברת טקסס אינסטרומנטס כמחליף לטיל ה-AGM-78 סטנדרד ארם. ייצור הטיל עבר בהמשך לחברת ריית'און לאחר שרכשה את טקסס אינסטרומנטס.

ההארם יכול לגלות, לתקוף ולהשמיד אנטנת מכ"ם או משדר עם התערבות מינימלית של איש צוות אווירמנוע דלק מוצק מניע את הטיל במהירות מאך 2 מבלי ליצור עשן. תכונות אלו מקשות על גילוי שיגור של הטיל בזמן, ובכך מגדילות את הסיכוי לפגיעה במכ"ם האויב.

טיל ההארם אושר לייצור מלא במרץ 1983 ונכנס לשירות בשלהי 1985.

AGM-88 הארם – ויקיפדיה

קרדיט : שלומי מקבוצת נציב

כתיבת תגובה