הפגנות בדרום סוריה להפלת המשטר ולגרוש המליציות האיראניות והחיזבאללה

הסצינה המזכירה את שנות המרד בסוריה, ההפגנות, חזרו לקידמת הבמה. תושבי העיר בוסרה אל-שאם, בפרברי מחוז דרעא, בדרום המדינה, יצאו ביום ראשון בהפגנה, שכללה אלפים, וקראו להרחיק את המיליציות האיראניות, ובהן גם את ה"חיזבאללה" הלבנוני מהמדינה.

לפחות תשעה לוחמים הנאמנים למשטר הסורי נהרגו, ביום שבת, בפיצוץ שכוון לאוטובוס בו נסעו, בפרברים המזרחיים של מחוז דרעא, … הם נהרגו בפיגוע שכוון נגד לוחמי גייס 5 בדרעא.

המפגינים שרו סיסמאות נגד המשטר, וקראו להפלתו, והטילו עליו את האחריות המלאה להמשך הכאוס הביטחוני במחוז דרעא, כך מוסר המצפה הסורי לזכויות אדם.

ההפגנה התקיימה במהלך הלוויתו של אחד מחיילי גייס 5, מליציה שרוסיה הקימה מלוחמים לשעבר בשורות כוחות האופוזיציה, שהתפייסו עם המשטר הסורי בזמנו, שנהרג מפיצוץ שכוון לאוטובוס שעבר בשבת באזור, והתוצאה הייתה של הרוגים ופצועים.

ההפגנה היא הגדולה מסוגה, מאז שהמשטר הסורי השתלט מחדש על מחוז דרעא, בשנת 2018, ואנשי מרבית הערים, העיירות והכפרים באזור הכפרי המזרחי השתתפו בהפגנה.

ידוע שיש מאבק סמוי בין כוחותיו של מאהר אל-אסד שנאמנותו נתונה לאיראן, ובין המליציה הרוסית שהוקמה.
המצפה הסורי הצביע על כך כבר לפני מספר ימים, כי המצב במחוז דרעא הידרדר, בסכסוך הסמוי מו העין  בין גייס 5 שהקימה רוסיה מחד, לבין דיוויזיה 4 בפיקודו של מאהר אל-אסד, אחיו של נשיא המשטר הסורי מאידך, והסכסוך הסמוי נסוב סביב הניסיונות המתמשכים של כל צד, לכפות את השפעתו על כל אזור דרעא. כמאל אל-לבואני, מפקד גייס 5 , שולט על דרעא, בתמיכה רוסית, ולאחר שכוחות גייס 5 ביססו את השפעתם בדרעא זרמו כוחות גדולים של המשטר לשטח, ודיוויזיה 4 בפיקודו של מהר אל אסד, חזרה למקום לאחרונה כדי להשתלט מחדש על האיזור.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה