טראמפ באספת בחירות באוקלהומה: איראן תשלם מחיר גבוה יותר לאחר הבחירות

:טראמפ שולח מסר נחרץ לאיראן.
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הזהיר את איראן מפני תשלום "מחיר גבוה בהרבה", אם היא תמתין לאחר הבחירות, לחתום על הסכם עם ארה"ב.

"ארצות הברית יכולה לחכות, אבל כשאני מנצח (קדנציה שנייה), היא תשלם מחיר גבוה בהרבה, מאשר אם תעשה עסקה עכשיו", אמר טראמפ לתומכים, במהלך עצרת בחירות בטולסה, אוקלהומה, ביום שבת.

טראמפ דיבר על יכולתו לסיים עסקאות חשובות עם מדינות אחרות, ומתח ביקורת על קודמו ברק אובמה, על שהעניק לאיראן "150 מיליארד דולר לחינם".

טראמפ התייחס להסכם הגרעין, אליו הגיעה ארצו ומדינות המערב עם איראן, בשנת 2015, ואז הסירו רבים מהסנקציות , שהוטלו על טהרן, בגלל שאיפותיה הגרעיניות.

נשיא ארה"ב מתח ביקורת על ממשל קודמו, בגלל ששלח כסף לאיראן בשנת 2016, במה שנראה כתשלום כופר, תמורת שחרורם של ארבעה בני ערובה. "מה יותר מדהים, הוא נתן להם 1.8 מיליארד דולר," אמר.

אמנם טראמפ לא התייחס ישירות למדיניות הלחץ המקסימלית שאימצה ממשלתו, בהתמודדות עם טהרן, בכדי להכריח אותה לוויתורים, אך הוא ייחס לעצמו קרדיט למשבר הכלכלי שחווה המשטר באיראן.

הוא אמר: "עכשיו הם לא במצב טוב, נכון? הם לא במצב טוב. יום אחד יינתן לנו קרדיט על כך."

הוא אמר כי איראן "נואשת" רוצה הסכם, אך "קרי ואחרים מהדמוקרטים, יעצו לה לחכות עד לאחר הבחירות בארה"ב."

טראמפ דיבר על שר החוץ לשעבר ג'ון קרי, שכמה האשימו אותו, בקיום קשר עם גורמים איראנים. קרי הכחיש את ההאשמות.

טראמפ התייחס לחוק של לוגן, שנחקק משנת 1799, שיש איסור להיפגש עם נציגים של מדינות זרות, שיש להם סכסוך עם ארה"ב, ללא אישור של הממשל, שזה עניין פלילי, וזה מה שעשה ג'ון קרי.

טראמפ אמר, שקרי ואחרים אומרים לאיראן, "חכו, כי אם טראמפ יפסיד את הבחירות, אמריקה תהיה תחת שליטתכם, ואז הוא חזר על המסר שלו לטהרן, כי ארצות הברית "יכולה לחכות, אבל כשאני מנצח, תשלמו מחיר גבוה בהרבה, מאשר אם תעשה עכשיו עסקה."

ترامب أمام أنصاره في أوكلاهوما

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה