ארה"ב במגננה בעיראק? גנרל אמריקאי: איראן לא תאלץ אותנו לעזוב את האזור

ברקע אירועי הירי בעיראק לעבר בסיסי צבא עיראקים בו שוהים כוחות אמריקאים אומר פיקוד מרכז של צבא ארה"ב : "איראן לא תאלץ אותנו לעזוב את האזור"

מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב- הגנרל  קנת מקנזי אומר: " איראן לא תאלץ אותנו לעזוב את האזור" . בראיון ל"וושינגטון פוסט "אמר מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, קנת מקנזי, כי איראן לוחצת לנסיגת כוחות ארה"ב מעיראק.

מקנזי התייחס להמשך התקפות הטילים, באתרים אמריקאים בעיראק. הוא הדגיש, כי ארצות הברית לא תעזוב את האזור, עקב לחץ איראני.

מפקד פיקוד המרכז האמריקני סובר כי איראן והמליציות הנאמנות לה בעיראק, מבצעים את ההתקפות הללו מכיוון שלא הצליחו לנצח בזירה הפוליטית בעיראק.מקנזי שיבח את מאמצי הממשלה העיראקית, להתמודד עם ההשפעות האיראניות.

ההתקפות הללו אינן הראשונות, כך דיווחו כתב אל-ערביה ואל-חדאת' בעיראק. עם שחר של יום חמישי, נחתו 4 רקטות קטיושה, סמוך לשגרירות אמריקאית בבגדד. כמו אושר כי היה ירי טילים, ופיצוצים נשמעו באזור הירוק בבירת עיראק. בתוך כך, גורמים באל-ערביה אישרו כי מסוקים טסו מעל האזור הירוק בבגדד לאחר מתקפת הטילים.

עוד אמרו המקורות כי הרקטות שוגרו מאזור מחנה אל-רשיד שבבגדאד.

הפיגוע האחרון מגיע לאחר שורה של אירועים דומים, כולל ירי טילים על בסיס בתוך שדה התעופה הבינלאומי בבגדד. ב -13 ביוני התקפה של טיל אחד על בסיס מצפון לבגדאד, שבו כוחות ארה"ב מוצבים.

ב- 8 ביוני פגעו שני טילים בשטח מתחם שדה התעופה של בגדד, בעוד פגז מרגמה נחת סמוך לשגרירות ארה"ב באזור הירוק.

ראוי לציין שבמשך חודשים ,בוצעו מתקפות טילים חוזרות ונשנות על בסיסים צבאיים עיראקיים, המארחים חיילים אמריקאים, כמו גם את השגרירות האמריקאית בבגדד.

תדירות הפיגועים עלתה, מאז חיסול מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, בתקיפה אווירית של ארה"ב בבגדד בתחילת ינואר.

כתבה נוספת בנושא : 

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה