איראן משחררת סרטון של ירי טילים ארוכי טווח … ויש גם סיבה

איראן תקפה אתרי דאעש בסוריה בשנת 2017, באמצעות טילים אלה,
איראן פרסמה סרטונים של מתקפת טילים 2017, נגד אתרי דאעש, המציגה את יכולתה להשתמש בטילים בליסטיים, בטווח של 600 ק"מ.

הסרטונים, הנושאים את התאריכים 19 ביוני 2017, מראים את תהליך העמסת הטילים הבליסטיים, על כני השיגור, ושיגור מל"טים לקראת תקיפה שבוצעה במדויק, ופגעו ביעדיהם למרות המרחק, כך עולה מדו"ח שפרסם הג'רוזלם פוסט.

על פי ההערכה, טיל ה- Fateh 110, ששוגר מאזור קרמנשה, היו בעל מאפיינים דומים לטיל שהאב, שיכול לפגוע במטרה, במרחק של 800 ק"מ, ועובד עם דלק מוצק, ויכול לשאת ראשי קרב במשקל של עד 750 ק"ג.

מהדו"ח עולה כי איראן מאיימת ברציפות, על ביטחונה של ישראל, והעבירה טכנולוגיות טילים לחיזבאללה, במהלך השנים האחרונות, שלא לדבר על מה שנחשף על ידי הדיווחים האמריקניים, כי טהרן העבירה טילים בליסטיים לעיראק, במהלך סתיו 2018 ו -2019 ,שמשם הטווח המגיע לישראל.

מדוע איראן מפרסמת את הסרטונים הללו בתקופה הנוכחית? התשובה היא לטענת העיתון, מכיוון שהיא רוצה להוכיח, כי הסנקציות לא הפריעו לתכנית פיתוח הטילים שלה, ויכולה לפגוע ביעדים רחוקים ממנה, ומטרת הפרסום היא, לתת מסר לישראל, שהיא אינה רחוקה מטווח הטילים שלה.

טהראן ביצעה תקיפה נגד הכורדים בשנת 2018, ואז התקפה נוספת נגד כוחות אמריקנים בעיראק בינואר האחרון, שאירעה בתגובה לחיסול, שבו נהרג מפקד חיל משמרות המהפכה קאסם סולימאני.

איראן גם השתמשה בטילים בליסטיים ומל"טים אלה, כדי לפגוע באתרים בערב הסעודית, כשהבולט שבהם היה פגיעה במתקני הנפט של "ארמקו".

הערה: ישנה גם הערכה כי הפרסום האיראני ביום בא בתגובה לניסוי ירי טיל הלורה שבצעה התעשייה האווירית הישראלית ובא לעדכן את העולם כי גם ברשותם ישנו טיל מדויק למרחק רב.

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה