מבזקי חדשות ליום 19-6-2020 . מתעדכן

*- בית המשפט העליון האמריקאי בעוד פסיקה דרמטית: מבטל ברוב של חמישה מול ארבעה את החלטתו של הנשיא מספטמבר 2017 להפסיק את התוכנית מימי אובמה שנועדה למנוע גירוש של יותר מ-709 אלף מהגרים שהגיעו לארה״ב כילדים (״דרימרס״) .

*- לרגל שבוע הפליט, מפרסם הארכיון הבריטי את טופס בקשת האזרחות משנת 1969 של פארוך בולסרה שנמלט עם משפחתו מזנזיבר לבריטניה חמש שנים קודם לכן בשל המהפכה במולדתו.

*- התובע של מחוז פולטון בג'ורג'יה, פול הווארד, הודיע כי השוטר גארט רולף שירה למוות בריישרד ברוקס באטלנטה ביום שישי האחרון, מואשם ב-11 סעיפים, בראשם רצח ותקיפה חמורה. אם יורשע, הוא עלול לעמוד בפני עונש מוות.

דווין ברוסנן, השוטר השני שהיה בזירה, מואשם בתקיפה חמורה, אם כי הוא הסכים להפוך לעד מדינה ולהעיד נגד שותפו לשעבר. צווי מעצר הוצאו נגד השניים ועליהם להסגיר את עצמם עד מחר. רולף הודח בסוף השבוע מהמשטרה, ברוסנן הוצא לחופשה מנהלית.

הווארד ציין כי בימים האחרונים החוקרים שוחחו עם שלושה עדי ראייה ובחנו שמונה סרטונים של זירת האירוע, שבין השאר חשפו שרולף בעט בברוקס אחרי שנפגע בעוד שברוסנן עמד על כתפו של ברוקס. "הגענו למסקנה שכאשר הוא נורה, ברוקס לא היווה איום מיידי על השוטרים", הצהיר.

באפריל 1970, הקים בולסרה את להקת קווין עם הגיטריסט בריאן מיי והמתופף רוג'ר טיילור ושינה את שמו לפרדי מרקיורי – והשאר היסטוריה. 

*- היום התקיימו בחירות לקביעת חמש חברות בלתי קבועות חדשות במועצת הביטחון לשנים 2022-2021. הזוכות הן הודו, קניה, מקסיקו, אירלנד ונורבגיה. אכזבה קשה לקנדה שלא נכנסה למועצה על אף קמפיין בהובלתו של ג'סטין טרודו.

(קרדיט:ערוץ מבט עולמי)

*- בצעד משמעותי, מליצית "ליגת המהפכנים" המשויכת לאיראן בעיראק פירסמה פסוק 10 של סורה אל דוכן (צפו ליום שהשמיים יהפכו לעשן לבן) לאחר שלקחו אחריות לשיגור רקטות לבסיס טאג' ופגיעה במטוס צבאי אמריקאי, עכשיו הם מאיימים בפעולה קרובה נוספת כנגד הצבא האמריקאי.

*- הנשיא טראמפ – "לא נטיל עוד סגר על ארה"ב בשל התפרצויות נגיף הקורונה" – פוקס ניוז.

*- במחקר שנעשה לעמידות הנגיף לטמפרטורה, לחות וסביבות שונות, התגלה כי: גם בחשיפה לטמפרטורה של 60 מעלות למשך שעה, הנגיף עדיין ממשיך להתרבות… אבל – בחשיפה של רבע שעה ומעלה, לטמפרטורה של 90 מעלות ומעלה, אכן גורמת להרס הנגיף…

*- השר יועז הנדל: "אצביע בעד החלת הריבונות גם אם תהיה מנוגדת לדעתו של בני גנץ".

*- ניסוי מוצלח בטילי שיוט באיראן .

صورة مركبة أعدتها القوات المسلحة الإيرانية تظهر إطلاق صاروخ من سفينة حربية إيرانية في البحر خلال مناورات في خليج عُمان، في 18 حزيران/يونيو 2020

תמונה

*- ביום א הקרוב שזה היום האחרון של האביב צפוי ליקוי חמה חלקי שיראה גם בארץ והוא בשיאו יכסה בן 32% במטולה ל40% מהשמש באילת. הליקוי נוצר כתוצאה מהסתרת השמש ע"י הירח כשהוא חולף בן כדור הארץ לשמש, הליקוי יחל ביום א ב7:25 בבוקר ועד השעה 9:30 כשהשיא יהיה בשעה 8:24.החיקוי הבא צפוי רק בעוד 7 שנים. בשעת הליקוי תיתכן התנהגות מוזרה של חלק מבעלי החיים.

*- חיל הים האיראני חשף היום רחפות חדשות מתוצרת מקומית .

תמונה

תמונה

*- חיסולים בלבנון שהחיזבאללה ביצע בשליחות איראן:

תמונה

*- איראן דורשת לפתוח את תעשיית הגרעין הישראלית לביקורת בין לאומית.

תמונה

*- משרד החוץ: הכוויתי : "מתן כניסה לספינה איראנית לחיפוש אחר נעדרים איראניים במימי המדינה  מתחייב בעקבות מחויבות כווית לחוקים בינלאומיים לשיתוף פעולה בפעולות הצלה.

תמונה

*- פסלו של הנשיא ג'פרסון הופל בסיאטל:

 

 

כתיבת תגובה