"טורקיה תשתמש בבסיסים בלוב בכדי להגשים את שאיפות ההתפשטות שלה"

הסולטן הטורקי חולם על האימפריה העותומנית.

טורקיה תשתמש בבסיסים שלנו, בכדי להגשים את שאיפותיה, כך אומר חבר פרלמנט של ממשלת ההסכמה ( אלוופאק) .
במהלך הימים האחרונים, טורקיה מרכזת את תשומת לבה  לבסיס האוויר של אל-וואטא, ונמל הים ב- מיסרטה – Misurata, על מנת  להקים שם שני בסיסים צבאיים , כחלק מפרויקט ההתרחבות שלה בשטחי לוב, והוצאה לפועל תכניות שיבססו את נוכחותה הצבאית בצפון אפריקה, ובדרום הים התיכון.

דבר זה אושר על ידי גורם טורקי בעבר בפני רויטרס, וציין כי אנקרה וממשלת אלוופאק הלובי, דנים באפשרות של טורקיה להשתמש בשני הבסיסים הצבאיים בחופשיות בנמל הים של מיסרטה , והשני בבסיס האוויר אל-ווטיה.

בהתייחס לנושא זה אמר חבר הפרלמנט הלובי – עלי אל-תקבלי ל- Al-Arabiya.net כי כל עוד ממשלת אל-וופאק יוביל את לוב, תורכיה תוכל להקים את שני הבסיסים האסטרטגיים הללו, ולהשתמש בהם, כדי להישאר ולהתרחב בתוך לוב, וכדי להשיג את שאיפותיה. .

באשר לשימוש הטורקי האפשרי בשני הבסיסים הללו, אל-תקבלי הדגיש, כי אנקרה תפקח מבסיס חיל האוויר וואטאיה, על כל מדבר לוב, ותשגיח על שדות הנפט, כמו כן גם על המדינות השכנות כמו אלג'יריה ותוניסיה.

באשר לנמל מיסראטה, שבכוונת טורקיה להפוך לבסיס ימי שלה, הוא ישמש, על פי חבר הפרלמנט הלובי, את תכניות טורקיה, לחפש גז במזרח הים התיכון, והצביע על כך ששני הבסיסים הללו, יהוו איום על הביטחון הלאומי הלובי, ואפילו על הביטחון הערבי והאירופי.

בנוסף, אל-תקבלי מעמיד התערבויות טורקיות מתמשכות בלוב, בקטגוריית "הקונספירציה העיקרית" אותה מובילה אנקרה נגד לוב, ואומר כי אחד החלקים החשובים ביותר שלה היא, העברת טרוריסטים, ליישב אותם מחדש בלוב, ומביע את הפתעתו, מהבורות של ארצות הברית ואירופה, בגלל מה שהטורקים בלוב עושים. העברה יומית של אמצעי לחימה, שכירי חרב וטרוריסטים, והתערבות בוטה בענייניה, בניגוד לחוק הבינלאומי.

عناصر من فصائل الوفاق في قاعدة الوطية (أرشيفية- فرانس برس)

בסיס ווטאיה
בסיס האוויר אל-וואטיה, הנשלט על ידי אל ממשלת ההסכמה – אלוופק ,המגובה על ידי טורקיה, הוא בסיס האוויר הצבאי החשוב ביותר במערב לוב, הממוקם 140 ק"מ מהבירה טריפולי ו -27 ק"מ מגבול תוניסיה, ושטחו  50 ק"מר והוא מכיל יותר מ- 7,000 חיילים.

הוא כולל גם שדה תעופה צבאי, ונמל הים ב-Misurata הוא אחד נמלי הים החשובים ביותר בלוב, והוא נהנה ממיקום אסטרטגי חשוב ליד אירופה ומדינות ערב.

قاعدة الوطية

 

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה