התגברות הירי לעבר מטרות אמריקאיות בעיראק- אסטרטגיה חדשה של נאסראללה?

שתי הרקטות נחתו סמוך לשדה התעופה של בגדד, לעבר עמדת כוחות ארה"ב – כך דיווחו כתבים של אל-ערביה ואל-חדאת דיווח בליל (שלישי).

הגורם ציין, כי שני הטילים נחתו בסמוך למפקדת תמיכה לוגיסטית בכוחות האמריקאים, ללא מידע על נפגעים.

צבא עיראק הודיע על תפיסת רכב שנשא פלטפורמות לשיגור רקטות קטיושה באזור ראשידיה באל-אמאס, בגדד.

מזה חודשים רבים נתונים בסיסים צבאיים עיראקיים, המארחים חיילים אמריקאים, כמו גם השגרירות האמריקאית בבגדד, להתקפות טילים חוזרות ונשנות.

תדירות הפיגועים עלתה, מאז התנקשות במפקד "כוח קודס" האיראני קאסם סולימאני, בתקיפה אווירית של ארה"ב בבגדד בתחילת ינואר.

 

הערות ברקע הידיעה:

*- התגברות הירי לעבר מטרות אמריקאיות ובמיוחד בבגדד זהו ניסיון של נאסראללה ליצור מאזן אימה ולשרטט קווים אדומים חדשים ומוסכמים עם הכוחות האמריקאים בעיראק כרגע ,ובשאיפה בכל המזרח התיכון.
כמפקד העליון גם של כל כוחות הפרוקסי האיראנים באזור הוא בשאיפה ליצור כללי משחק 'נסבלים' עם הכוחות הצבאיים של בעלות הברית למרות פערי הכוחות הבלתי ניתנים להשוואה.
ידו של נאסראללה הרבה יותר קלה על ההדק מאשר של סולימני בזמנו. הוא מוכן להקריב הרבה על מזבח הטמעת האסטרטגיה שלו . אם יצליח,והאמריקאים 'יכילו' את הפיגועים נגדם,כמו ישראל בזמנה, הרי שהוא יקבל מעמד 'שווה' בעיני ההנהגה האיראנית לזה של ראשי משמרות המהפכה האיראנים ואז הוא למעשה הופך ממעמד של מנהיג מקומי לשחקן אזורי .
נאסראללה יודע 'לשחק' היטב.
*- אגב,להערכתי, נאסראללה בונה בנוסף כוח תגובה מתאים גם מול תגובות ישראל בסוריה ועיראק ולא ירחק היום שסוג הפעולות, נוסח מה שאנחנו רואים כיום מול האמריקאים בעיראק, יהיה גם בגולן למרות הידיעה שישראל תגיב קשות.
להערכתי נאסראללה בונה על תגובות 'רכות' הרבה יותר בזמן שגנץ יהיה בשלטון ולזמן הזה הוא מכוון. הוא בונה על 'הכלה' ישראלית הולכת וגדלה.
ימים יגידו!!

The US Army Is Trying to Bury the Lessons of the Iraq War ...

כתיבת תגובה