האם טראמפ יפתח במלחמה על צפון קוריאה לפני הבחירות בארה"ב?

משקיפים תוהים, האם טראמפ יפתח במלחמה נגד צפון קוריאה לפני הבחירות בארה"ב בנובמבר?

כאשר בוחנים את יחסי ארה"ב וצפון קוריאה, חוסר היכולת לחזות את החלטותיו של נשיא צפון קוריאה, הוא המכשול הגדול ביותר, אולם השנה קשה יהיה לצפות את פעולות ארה"ב גם בעניין זה, כך עולה מהעיתון "נשיונל אינטרסט".

העיתון הדגיש, כי ההשפעה של הבחירות לנשיאות ארה"ב, בעקבות משבר הקורונה, היא שהופכת את התחזית לבלתי אפשרית, :
"האם ארצות הברית תשתמש בכוח צבאי, נגד צפון קוריאה לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב? זו שאלת מיליון הדולר."

עוד צויין כי בהתחשב בנתוני המלחמות שהיו, לאחר המלחמה הקרה, על ההתערבויות הצבאיות , הבחירות לא השפיעו על סיכוייה של וושינגטון, להשתמש בכוח צבאי, ואין קשר הדוק ביניהן.

לדוגמה, מלחמת ארה"ב באפגניסטן, החלה פחות משנה לאחר כניסתו של ג'ורג בוש 'וו לתפקיד, ואילו המלחמה בעיראק, החלה פחות משנה, לפני בחירתו מחדש. הפעולות הצבאיות שהחלו בקוסובו, סומליה, פקיסטן, תימן, לוב, סוריה ומאלי לא היו קרובים לבחירות.

עם זאת, נשיאותו של דונלד טראמפ עשויה להיות שונה, בניגוד לנשיאים אחרים, טראמפ סולד מהמלחמה, ומבצעו הצבאי היחיד היה נגד נשיא סוריה בשאר אל-אסד, ונעשה רק כדי לממש את הבטחותיו מהבחירות לנשיאות.

העיתון אישר גם כי משבר חצי האי הקוריאני, הוא גם יוצא דופן, וכי טראמפ רוצה להראות לאמריקנים, שהוא יכול לפתור את הבעיה שקודמותיו לא הצליחו לפתור , מאז מלחמת קוריאה, והוא החל להשיג זאת, באמצעות קידום תהליך השלום בשנת 2018.

העיתון דיווח, כי בעיית הפיוס עם צפון קוריאה היא, שפיונג יאנג לא תוותר על הנשק הגרעיני שלה, וזה מוביל את קשרי ארה"ב וצפון קוריאה למבוי סתום.

על פי העיתון, צפון קוריאה בטוח שתקבל את עונשה, אם היא תתקוף את ארצות הברית, או בעלות בריתה, אך האם אנו בטוחים שהיא לא תעשה זאת?

פיונגיאנג לא יכולה להרגיש בטוחה, אלא אם כן תתאחד עם שכנתה הדרומית, ואז התוקפנות נגד הצפון, הופכת לתוקפנות נגד בעלת בריתה הדרומית של ארצות הברית.

"שום דבר מכל זה לא יקרה בקרוב. אבל השאלה שנשאלת , האם טראמפ ישתמש בכוח צבאי נגד צפון קוריאה לפני הבחירות?"

يتساءل المراقبون هل يشن ترامب حربا على كوريا الشمالية قبل الانتخابات الأميركية في نوفمبر؟

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה