המוח האיראני ממציא לנו פטנטים: "האור הבהיר"- מכון להפצת השיעה בסוריה

להפיץ את השיעה בסוריה .. איראן מקימה מכון להפצת השיעה, שיקרא "האור הבהיר" – "معهد النور الساطع". מלאכת הבניה וההפצה הוטלה על  חטיבת "האימאם מהדי" העיראקית

בשקט, ומבלי להפנות תשומת לב, צוותים איראניים פועלים לבניית מכון שיקרא "האור הבהיר" ומטרתו יהיה להפיץ את השיעה בקרב אזרחים סורים בעיר אל-מיידאין, במדבר הסורי  ובפרברים, באזור אלבוקמל ובכל מחוז דיר א-זור ממערב לנהר הפרת.

המצפה הסורי לזכויות אדם אומר, כי איראן "משחקת על המצפון הדתי ועדתי, באזור שממערב לפרת, דרך הכת השיעית".

המצפה הדגיש, כי טהרן מנצלת את מצב העוני שחווים תושבי האזורים הללו, כדי להשריש את הדת השיעית תמורת כסף.

أحد أحياء بدير الزور

בהקשר לכך, אמרו גורמים במצפה הסורי לזכויות אדם, כי "מרכז התרבות האיראני" עובד על הכנת מה שמכונה מכון "האור הזוהר", ברחוב אל-ג'יש בעיר אל-מייאדין, כדי למשוך צעירים וילדים, במטרה להעצים את הנוכחות האיראנית באזור, ולהכין אותם באמצעות שלהוב דתי, ואז הם מועברים להכשרה צבאית.

كلمة مدير المركز الثقافي الايراني بتونس في اليوم العالمي للقدس ...

המצפה הסורי דיווח ב -6 במאי האחרון, על הגעתם של רביעיית כלי רכב גדולים, עם השם "חטיבת אימאם אל-מהדי" שהגיעו מעיראק, וכללה כ -200 אנשים, שפנו לעבר אזור החוות, בעיר אל-מיאדין, בפרברים המזרחיים של מחוז דיר א-זור.

מקורות מקומיים דיווחו, כי למיליציית חטיבת "האימאם אלמהדי", לא הייתה נוכחות קודמת באזור זה. מהמצפה נמסר כי כוחות אלה, מתפשטים באינטנסיביות רבה באזורים שממערב לנהר הפרת, שהם אזורי ההשפעה העיקריים שלהם בסוריה.

הוא ציין כי המיליציות הללו ממשיכות את פעולות הגיוס שלהן, בדרכים התלויות בנדיבות חומרית, ומשחק מתמשך במיתרים דתיים ועדתיים כדי למשוך אנשים לדת "השיעה".

טהראן תומכת במשטר הסורי, במלחמתו נגד האופוזיציה הסורית, שולחת חיילים וכלי נשק, ומורה לחיזבאללה להתערב לטובת תמיכה בכוחות אסד.

איראן פועלת לבניית בסיסים צבאיים בסוריה, השייכים למשמרות המהפכה האיראנים של הגנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, שהיה המפקד על פעילות איראן בסוריה ובעיראק לפני שחוסל בתקיפה של ארה"ב, ב -3 בינואר סמוך לשדה התעופה של בגדד.

יש לציין כי לאחר חיסולו של סולימני הטיל המנהיג העליון של איראן את הפיקוח על המיליציות הנאמנות לו  בעיראק וסוריה על נאסראללה מהחיזבאללה והוא המוח מאחורי יצירת מוסדות דת שיעים ברחבי 2 המדינות.

إدلب الأخرى: نمور بوتين أم ضباع القرداحة؟ ..لـ : صبحي حديدي – بلا رتوش

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה