החיזבאללה קלט משלוח אמצעי ראית לילה צבאיים שארה"ב עזבה בעיראק

גם זה סוג של "אפקט הפרפר". נשק שננטש או נמסר לגורמים עויינים בצד אחד של העולם מגיע בסופו של עניין לצד אחר של העולם ושם נמסר ,גם הפעם לידיים עויינות , וגורם לצרות לבעלי בריתם של הנוטשים.

דיווח ערבי יודע לספר כי בימים האחרונים הביאו מטוסי נוסעים אזרחיים ,שהגיעו מאיראן ונחתו בשדה התעופה הבין לאומי של ביירות , משלוחים של ציוד ראיית לילה צבאיים שארה"ב נטשה וצבא עיראק השתלט עליהם .

NK man violates US arms statutesPhnom Penh Post

הצבא העיראקי ,הנתון לשליטת האיראנים, מסר ציוד זה לידי גורמי משמרות המהפכה האיראנים הפועלים בעיראק ואלו שלחו אותן לאיראן לבדיקה וככל הנראה גם למטרות "הנדסה הפוכה" לשיפור הציוד מתוצרת מקומית.

ככל הנראה האמריקאים השאירו כמות די נכבדה של ציוד לראיית לילה והאיראנים החליטו שהגורם שהכי זקוק לציוד מתקדם שכזה הם החיזבאללה בלבנון שיוכל להתמודד ביתר יעילות בבעלת בריתה של ארה"ב , ישראל, בתנאים של חושך מוחלט.

החיזבאללה, השולט, ללא מיצרים, בשדה התעופה הבין לאומי של ביירות העביר את הציוד מיד למחסניו מבלי לעדכן את שלטונות לבנון או את צבאה.

ISAF's Special Operations Forces Team During Night Operation in ...

יש להזכיר מקרים דומים ממלחמת האזרחים בסוריה בהן  האמריקאים סיפקו ,דרך החפ"ק המרכזי NUC שבירדן , ציוד מתקדם לראיית לילה למיליציות של צבא סוריה החופשי שפעלו על גבול ישראל וירדן כדי שיוכלו להילחם בצבא סוריה ובאיראנים ביתר יעילות. אחרי כניעתם וחתימה על הסכמי סולחה ולאחר מסירת נשקם לצבא סוריה הם נגשו לאנשי החיזבאללה הפועלים בדרום סוריה ומכרו להם את הציוד האמריקאי המתקדם. החיזבאללה מצידו הציב חלק מהמכשירים לראיית לילה בעמדות מול גבול ישראל לאיסוף מודיעין בשעות הלילה . ישראל לא יכלה לסבול ציוד שכזה על גבולה ובהזדמנות הראשונה כשהפציצה עמדות איראניות היא השמידה גם מכשירי תצפית אלו בירי בכינון ישיר של טנקים שהוצבו בעמדות במורדות החרמון.

הלקח חייב להילמד : כל מערכת נשק שארה"ב מוכנה למכור לצבא עיראק מגיע בסופו של דבר לידיים איראניות הבוחנות אותו למטרותיהם  ואם יש אפשרות להעביר חלק מהם לידי כוחות הפרוקסי שלה – זה אכן נעשה . 

וכבר דווח באמצעי התקשורת בעיראק כי משלוחי נשק שלמים שאך הגיעו לידי צבא עיראק נבזז על ידי האיראנים וחלקו נמסר למיליציות החמושות הפועלות על אדמת המדינה.

כתיבת תגובה