האם החלו צעדים מעשיים בשטח לקראת סיפוח הבקעה? צה"ל מציב טנקים על הקו

מזה כמה שבועות מצהירה ישראל כי צועדת לקראת סיפוח דה-פקטו בכל שטח הבקעה לשטח ישראל.

הפלשתינים "התרוממו על רגליהם האחוריות" בניסיון למנוע מהלך שכזה ואף הגבירו את איומיהם לנקוט צעדים ולבטל הסכמים ביניהם לבין ממשלת ישראל.

כצעד ראשון ופומבי הם ביטלו את כל התיאומים הביטחוניים עם צה"ל בשטח איו"ש ואף השיגו חלק מכוחות הביטחון שלהם מערים בשטח בי הנמצא באחריות ביטחונית ישראלית אך מותרת נוכחות משטרה וכוחות ביטחון פלשתינים.

עד כה טרם נראה כל צעד מעשי מצד ישראל שהיא עומדת להתחיל באופן מעשי בסיפוח הבקעה.

הבוקר הגיעו דיווחים מאזור הכפר תייסיר ומהכפר עקבה לפיהם הציב צה"ל בשעות האחרונות טנקים  בפאתיהם.

הרשות הפלסטינית טוענת כי לא בוצע כל תאום איתם לגבי כניסת הטנקים לאזורים אלו.

הערה : אם נראה המוני ערבים מטפסים על הטנקים ללא תגובה ישראלית ראויה וחדה ,שלא משתמעת ל-2 פנים ,  נדע שהפסדנו בקרב. את הברכות נא לשלוח לראשי המדינה. שוב עשו את צה"ל לחוכא ואיטלולא ("צחוק וליצנות" בעברית).

הפרשן הצבאי של האתר כותב: " הם ביטלו את התיאום. מה הם מתלוננים עכשיו?  רגב – עקבה הוא קו הגבול המזרחי לשטח הריבונות של הבקעה. מהכפר הזה ומזרחה עד הירדן יש רק יהודים. אם אכן נראה המוני ערבים על סיפון הטנקים ללא תגובה ישראלית חדה אזיי עיקר הברכות והפרחים ליועצים המשפטיים ולחונטה. הצליחו ליישר את הצבא ואת הפוליטיקאים דרך השוט המשפטי.

שלום כמו מלחמה עושים בחשאיות אם רוצים הצלחה. הצבא לא צריך להיות בעומק פרטים אלא במסגרת מוכנות לקראת החלטה מדינית. כך במלחמה וכך בשלום (או סיפוח או ריבונות).

הערת חבר מקבוצת נציב: אין התנגדות נחרצת בעולם הערבי למהלך הסיפוח. יש התנגדות בירדן בגלל המחשבה שמהומות בישראל יגלשו גם לשם במטרה ללחוץ על הממלכה לבצע צעדים קיצונים. האירופאים לא מאוחדים בדעה ולכן לא יכולים להטיל סנקציות כי כדי להעביר כזה דבר יש צורך בהסכמה מוחלטת של כולם. הסיפוח הוא רק חלק מעסקת המאה.
כתבתי על זה בעבר ואני כותב שוב… המטרה של העסקה היא להעיף משולחן המשא ומתן בינינו לבין שאר מדינות ערב את הבעיה הפלסטינית.
ישראל אומרת כן, הפלסטינים אומרים לא. ישראל מקבלת שטח והכרה ערבית (מחלק מהמיפרציות והאפריקאיות) והבעיה הופכת מכלל ערבית לבעיה נקודתית של העם המומצא.

תמונות מאזור פריסת הטנקים:

כתיבת תגובה