כמה טילי "טסירקון" היפרסוניים רוסים דרושים להשמדת נושאת מטוסים?

אתר האינטרנט של ערוץ "Yandex – Zain" הרוסי פרסם מאמר בו הדגיש, את התחרות בין צי נושאות המטוסים האמריקניות, לבין הטילים ההיפרסוניים הרוסיים "טסירקון"-Tsirkon.
מחבר המאמר אומר כי נושאות המטוסים האמריקאיות, והספינות המלוות אותם, עלולות להוות סכנה לכל מדינה, מכיוון שהם מסוגלת לבצע תקיפות אוויריות, ממרחק של אלף ק"מ, על מטרות ימיות, יבשתיות ואוויריות. עם זאת, הופעת הטילים ההיפרסוניים, בשרות הצי הרוסי בוטל עליונות הצי האמריקני בים.

רוסיה טוענת לעליונות על הצי האמריקני ,בתחילת השנה, לאחר שערכה ניסוי מוצלח של הטיל ההיפרסוני נגד ספינות.

הבדיקה הראתה, כי לא ניתן ליירט טיל זה, על ידי שום הגנה אווירית . בניסוי נבדקה גם מהירות הטיל הרוסי, שעולה על 10 אלף קמ"ש, וכי היא יכולה להרוס מטרות, במרחק של עד 500 ק"מ, כאשר היא הופכת כל ספינת מלחמה לגרוטאה.

לעומת זאת ארצות הברית, ממשיכה להגדיל את מספר נושאות המטוסים שלה. ישנן כיום 11 נושאות מטוסים, ועוד 3 בבנייה. מומחים צבאיים אמריקאים, סומכים על יכולתם של האניות המלוות את נושאת המטוסים, ליירט כל טיל המסכן את נושאות המטוסים.

אך תכנית זו נידונה לכישלון, מכיוון שאין כלי נשק שיכול ליירט את הטיל ה-"היפרסוני".

הצי הרוסי יכול להשמיד, על ידי ירי של 3 טילי "טסירקון" –  2 ספינות אוייב.

לגבי נושאת מטוסים היא תושמד על ידי הצי הרוסי באמצעות ירי של  4 טילי "טסירקון". קורבטה רוסית חמושה ב- 16 טילים מסוג זה , מסוגלים להשמיד שתי נושאות מטוסים , או 3 נושאות מטוסים, ואת הספינות המלוות אותן.

לאחר כניסתו של טיל ה- "טסירקון" לשרות פעיל, חיל הים הרוסי עבר לטקטיקה של שימוש בספינות קטנות, המצוידות בטילים היפרסוניים, במאבק נגד חיל הים האמריקני.

מומחים שוללים  הופעתו של נשק הגנה מודרני, שיכול להתעמת עם הטילים ההיפרסונים הרוסיים , מכיוון שתותחים מגנטיים, וכלי נשק מבוססי לייזר יעילים, עדיין לא נכנסו אפילו לשלב הניסוי.

והמומחים הצבאיים בארה"ב, כבר חושבים לצמצם את צי נושאות המטוסים, ולעבור לייצור ספינות טילים בגודל קטן, ומל"טים בלתי מאוישים.

ما خطر صواريخ "تسيركون" على حاملات الطائرات الأمريكية؟ - أصداء

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה