דרום סודן מכחישה כל הסכמה לבניית בסיס מצרי בשטחה ליד גבול אתיופיה

דרום סודן מכחישה את הדיווחים כי היא הסכימה לבקשת מצרים להקים בסיס צבאי בפאגאק, עיירה הגובלת באתיופיה. בהצהרה שפורסמה ביום רביעי, משרד החוץ של דרום סודן ביטל את הדיווחים בתקשורת כ"בלתי מבוססים וחסרי שחר ".

"אין דבר כזה. לא הושגה הסכמה כלשהי להקצות חלקת אדמה לצבא מצרי בשטח דרום סודן. אתיופיה ומצרים הם חברים קרובים לדרום סודן", נכתב בהצהרה.

ג'יימס מורגן, שגריר דרום סודן באתיופיה, אמר בסוף יום חמישי כי ג'ובה לא תאפשר לשום כוח חיצוני להשתמש בשטחה כדי לתקוף את אתיופיה.

"אם כוח צבאי כלשהו מתכוון לתקוף את אתיופיה דרך דרום סודן, הוא יתמודד תחילה עם תושבי דרום סודן," אמר השגריר במסיבת העיתונאים ששודרה על ידי סוכנות הידיעות המזוהה עם ארה"ב – FBC.

"המידע שקרי לחלוטין. המידע מגיע מקבוצה שיש לה אינטרס לערער את שיתוף הפעולה הקיים בין המדינות", הוסיף מר מורגן.

מצרים ואתיופיה שיתפו פעולה עם דרום סודן בהליך היישום של ההסכם המחודש לפתרון הסכסוך ברפובליקה של דרום סודן בעיקר ביחס להסדרי ביטחון.

ההאשמה האחרונה נגד דרום סודן מגיעה כאשר המתחים בין אתיופיה למצרים מתעצמים לאחר שאדיס אבבה הודיעה תתחיל למלא את סכר בתחנת הכוח ההידרו-חשמלית השנויה במחלוקת בחודש הבא.

מצרים חוששת כי הסכר על הנילוס שבנתה אתיופיה על הנילוס הכחול עשוי להפחית משמעותית את מימי הנילוס המגיעים לקהיר, וישפיעו על מקור המים העיקרי שלה.

Aerial of Juba (shutterstock)

 

כתיבת תגובה