טורקיה רוצה לכבוש גם את בירת חליפות דאעש – א רקה.

למרות האופנסיבה הגדולה האחרונה טורקיה עדיין לא כבשה את העיר אלבאב הנמצא בפאתי חאלב שם הם נלחמים בכוחות דאעש שהשתלטו זה לא מכבר על המקום . 

המערכה להשתלטות על העיר אלבאב עלתה לטורקיה בדמים רבים ובכישלונות מביכים בשדה הקרב עם קומץ לוחמי דאעש שחשפו את ערוות הצבא הטורקי לדיראון . 

אי השלמת המשימה ,שבגינה פלשו כוחות צבא טורקים גדולים לאדמת סוריה ,לא מונעת מהממשל הטורקי כבר לסמן את המטרה הבאה והיא בירת חליפות דאעש    א רקה הנמצאת במזרח סוריה . 

לא משנה לטורקים בכלל אם הכוחות הכורדים מתוגברים בכוחות אמריקאים כבר פועלים בפאתי א-רקה לקראת ההסתערות עליה .

לטורקים יש תכנית גרנדיוזית – הם יכבשו את א רקה עד טיפת דמם האחרונה של …..המורדים הסורים . 

על פי התכניות שלהם צבא המורדים שימנה כ-20,000 לוחמים הוא שיסתער על העיר בחיפוי שריון ואוויר טורקי שירככו לו את היעדים אותם המורדים צריכים לכבוש . 

אם ינסו הטורקים ליישם תכנית זאת הם עוד עלולים להיתקל בכוחות כורדים עוינים ביותר ופוטנציאל התלקחות בין 2 הצדדים ששניהם נתמכים על ידי ארה"ב.

צריך רק להיזכר איך בתחילת המערכה על העיר אלבאב חסם צבא טורקיה את כל הדרכים המובילים לעיר כדי למנוע הגעת כוחות כורדים לאזור.

גם התכנית הטורקית ,לשלוח טורי שריון מאדמתם ,תוך חציית אזורים שבשליטת הכורדים,בתנועת מלקחיים לעבר העיר א-רקה, מהווה פוטנציאל התלקחות לא קטן עם הכורדים שבמקום.

לאור תמיכתה הגלויה של ארה"ב בכורדים ,ככל הנראה ,ארה"ב כבר מקיימת מגעים אינטנסיביים מאחורי הקלעים להניע את טורקיה ממהלך שכזה . 

מפת אזור א-רקה והתכניות הטורקיות לכיבושה:

כתיבת תגובה